Actualitate

A împlinit 115 ani. Anul acesta aflăm cât mai rezistă Podul de Fier

A împlinit 115 ani. Anul acesta aflăm cât mai rezistă Podul de Fier

Cetateanul Lugoj

Podul de Fier, simbol al orașului Lugoj stârnește aprigi polemici și dispute în ultima vreme. Având la bază documentele care arată că podul a ieșit din garanție în urmă 14 ani, tot mai multe persoane cer refacerea obiectivului. Consilierii independenți Liviu Brândușoni și Marius Martinescu au anunțat că vor propune în ședința Consiliului Local refacerea podului.

Scurt istoric al podului

Până în anul 1901, cele două maluri ale râului Timiş erau legate între ele printr-un pod de lemn. Din cauza gradului mare de uzură, autoritățile de atunci au hotărât înlocuirea lui cu un pod de fier, mult mai trainic, care să facă față cerințelor începutului de secol XX.

Municipalitatea a comandat uzinelor din Reşiţa, execuția podului. 185 de tone de grinzi şi accesorii din fier au fost transportate de la Reșița la Lugoj cu care trase de boi, iar în vara anului 1902, podul este dat în folosință. Noua construcţie, o adevărată minune a tehnicii de atunci a devenit un simbol al oraşului de pe Timiş.

Expertiza de care nu s-a ținut cont

În anul 2002, la împlinirea vârstei de 100 de ani, podul a ieșit din garanția firmei constructoare și în această situație trebuia executată o expertiză tehnică în vederea constatării gradului de uzură a podului și stabilirea lucrărilor necesare consolidării lui.

“În anul 2007 s-a întocmit o expertiză tehnică în care erau consemnate lucrările ce se impuneau pentru consolidarea podului. Din câte îmi amintesc în primul mandat al lui Boldea s-au executat doar lucrări de vopsire și de cablare. Structura de rezistență nu a fost înlocuită. Nu am cunoștință de solicitarea unei noi expertize dar consider că nu este necesară. Ar însemna să cheltuim inutil bani deoarece vechile problem semnalate de prima expertiză nu au fost remediate. Ele mai există și în mod sigur s-au agravat. Acum mai bine de 100 de ani, tehnologia prelucrării metalelor era alta. Cantitatea mare de carbon care se găsește în structura grinzilor face ca acestea în timp să devină casante. Acesta este un element de mare risc. Dacă sunteți atenți, când trec mașini pe Podul de Fier, acesta are o trepidație ciudată. La lucrările metalice curbarea din contrasăgeată trebuie să preia sarcina. Aici vorbim deja de rigidizarea construcției și efectul se simte. Restricționarea tonajului la trecerea peste pod, după bunul plac al primăriei și al clienților casei,  de la 1,5 tone la 2,5 tone este un joc periculos. Podul văzut dinspre albia râului este imaginea lui reală a gradului său mare de uzură. Profilurile găurite de rugină indică o deteriorare masivă”, spune Marius Martinescu, fostul primar al Lugojului.

Primăria comandă o nouă expertiză

În Programul de investiții pe 2016 este prevăzută efectuarea unei noi expertize estimată la 140 000 de lei.

“Expertiza tehnică efectuată în anul 2006 a fost efectuată de către Institutul de cercetări în transporturi INCERTRANS S.A., podul fiind încadrat din punct de vedere al stării tehnice, în clasa tehnică IV. Soluțiile propuse de către colectivul de experți au fost de reparare a infrastructurii și suprastructurii podului și remedierea căii de rulare pe pod. S-au realizat lucrări de sablare și vopsire ( protecție împotriva coroziunii)  la suprastructura podului și remedierea căii de pe pod. Expertiza tehnică cuprinsă în Programul de investiții pe 2016, este estimată la 140 000 lei și este necesară având în vedere prevederile legale privind urmărirea comportării în timp a construcțiilor, Podul de Fier fiind încadrat în categoria de importanță “B” , construcții de importanță deosebită”, declară  Francisc Boldea, primarul municipiului Lugoj.

Clic pentru a adăuga un comentariu

Lasă un răspuns

Actualitate

Mai multe în Actualitate

Complicatul caz „Boldea – DNA”. Nouă judecători de la Curtea Supremă vor decide soarta primarului din Lugoj

Daniel Dancea23 ianuarie 2017

Un club din Lugoj funcţionează fără autorizaţie PSI! Ce amendă usturătoare au primit patronii

Gabriel Iosa23 ianuarie 2017

[VIDEO] Şase ore de luptă cu focul şi pagube importante în urma unui incendiu la Făget

Gabriel Iosa21 ianuarie 2017

Mascaţii au descins la Lugoj şi în alte locaţii din Timiş şi Caraş-Severin, la contrabandiştii de ţigarete

Gabriel Iosa20 ianuarie 2017

Pentru ce au fost amendaţi 81 de şoferi la Lugoj în ultimele patru zile

Gabriel Iosa20 ianuarie 2017

Un lugojean şi-a făcut praf BMW-ul într-o curbă celebră din Arad

Gabriel Iosa20 ianuarie 2017

[FOTO] Armata, cadre didactice şi elevi din Lugoj, la un simpozion dedicat Micii Uniri

Gabriel Iosa19 ianuarie 2017
accedent tren lugoj

O persoană a murit călcată de tren la ieşirea din Lugoj spre Caransebeş

Gabriel Iosa19 ianuarie 2017

Călin Dobra convocă Autoritatea Teritorială de Ordine Publică a judeţului, după incidentul armat de la Timişoara

Cetateanul19 ianuarie 2017

Un lugojean a mers în SUA pentru ceremonia de învestire a lui Donald Trump

Daniel Dancea19 ianuarie 2017

Primăria Lugoj pregătește inventarul clădirilor pentru care trebuie să crească impozitele până la cinci ori

Daniel Dancea18 ianuarie 2017

UPDATE! Mascaţii au găsit bunurile furate de lugojeanul de 17 ani internat la centrul de la Buziaş

Gabriel Iosa18 ianuarie 2017
%d blogeri au apreciat: