Autoliv Lugoj

Actualitate

A împlinit 115 ani. Anul acesta aflăm cât mai rezistă Podul de Fier

A împlinit 115 ani. Anul acesta aflăm cât mai rezistă Podul de Fier

Business Strategist

Podul de Fier, simbol al orașului Lugoj stârnește aprigi polemici și dispute în ultima vreme. Având la bază documentele care arată că podul a ieșit din garanție în urmă 14 ani, tot mai multe persoane cer refacerea obiectivului. Consilierii independenți Liviu Brândușoni și Marius Martinescu au anunțat că vor propune în ședința Consiliului Local refacerea podului.

Scurt istoric al podului

Până în anul 1901, cele două maluri ale râului Timiş erau legate între ele printr-un pod de lemn. Din cauza gradului mare de uzură, autoritățile de atunci au hotărât înlocuirea lui cu un pod de fier, mult mai trainic, care să facă față cerințelor începutului de secol XX.

Municipalitatea a comandat uzinelor din Reşiţa, execuția podului. 185 de tone de grinzi şi accesorii din fier au fost transportate de la Reșița la Lugoj cu care trase de boi, iar în vara anului 1902, podul este dat în folosință. Noua construcţie, o adevărată minune a tehnicii de atunci a devenit un simbol al oraşului de pe Timiş.

Expertiza de care nu s-a ținut cont

În anul 2002, la împlinirea vârstei de 100 de ani, podul a ieșit din garanția firmei constructoare și în această situație trebuia executată o expertiză tehnică în vederea constatării gradului de uzură a podului și stabilirea lucrărilor necesare consolidării lui.

“În anul 2007 s-a întocmit o expertiză tehnică în care erau consemnate lucrările ce se impuneau pentru consolidarea podului. Din câte îmi amintesc în primul mandat al lui Boldea s-au executat doar lucrări de vopsire și de cablare. Structura de rezistență nu a fost înlocuită. Nu am cunoștință de solicitarea unei noi expertize dar consider că nu este necesară. Ar însemna să cheltuim inutil bani deoarece vechile problem semnalate de prima expertiză nu au fost remediate. Ele mai există și în mod sigur s-au agravat. Acum mai bine de 100 de ani, tehnologia prelucrării metalelor era alta. Cantitatea mare de carbon care se găsește în structura grinzilor face ca acestea în timp să devină casante. Acesta este un element de mare risc. Dacă sunteți atenți, când trec mașini pe Podul de Fier, acesta are o trepidație ciudată. La lucrările metalice curbarea din contrasăgeată trebuie să preia sarcina. Aici vorbim deja de rigidizarea construcției și efectul se simte. Restricționarea tonajului la trecerea peste pod, după bunul plac al primăriei și al clienților casei,  de la 1,5 tone la 2,5 tone este un joc periculos. Podul văzut dinspre albia râului este imaginea lui reală a gradului său mare de uzură. Profilurile găurite de rugină indică o deteriorare masivă”, spune Marius Martinescu, fostul primar al Lugojului.

Primăria comandă o nouă expertiză

În Programul de investiții pe 2016 este prevăzută efectuarea unei noi expertize estimată la 140 000 de lei.

“Expertiza tehnică efectuată în anul 2006 a fost efectuată de către Institutul de cercetări în transporturi INCERTRANS S.A., podul fiind încadrat din punct de vedere al stării tehnice, în clasa tehnică IV. Soluțiile propuse de către colectivul de experți au fost de reparare a infrastructurii și suprastructurii podului și remedierea căii de rulare pe pod. S-au realizat lucrări de sablare și vopsire ( protecție împotriva coroziunii)  la suprastructura podului și remedierea căii de pe pod. Expertiza tehnică cuprinsă în Programul de investiții pe 2016, este estimată la 140 000 lei și este necesară având în vedere prevederile legale privind urmărirea comportării în timp a construcțiilor, Podul de Fier fiind încadrat în categoria de importanță “B” , construcții de importanță deosebită”, declară  Francisc Boldea, primarul municipiului Lugoj.

Clic pentru a adăuga un comentariu

Lasă un răspuns

Actualitate

Mai multe în Actualitate

Lugojeanul Cristea Cătălin, încă o colaborare de succes cu Oana Radu şi Eli, la piesa „Mă minţeai”

Gabriel Iosa29 martie 2017

BusinessMark: Conferința de resurse umane, „HR Business Strategist”, pentru prima dată la Timișoara (P)

Daniel Groza29 martie 2017

EXCLUSIV Notele deputatului „mitralieră” de la Facultatea de Medicină

Daniel Dancea28 martie 2017

Un elev din Lugoj, premiu naţional la concursul de Public Speaking

Gabriel Iosa28 martie 2017

Filme pe toate gustuile la Cinema Bela Lugosi, în weekend şi joia viitoare

Gabriel Iosa27 martie 2017

Un polițist din Lugoj care a lovit în mafia contrabandiștilor de țigări, în toptul celor mai buni polițiști din România

Gabriel Iosa27 martie 2017

INEDIT! La Lugoj poţi mânca Choco Kebab, un desert cu de toate după care îţi lasă gura apă

Gabriel Iosa27 martie 2017

Garda Lugojeană, mesaj dur pentru edilii oraşului! Cimitirul Eroilor a ajuns o groapă de gunoi

Daniel Groza23 martie 2017

UPDATE FOTO: Ce au ridicat poliţiştii de la tânărul din Coşteiu care vindea tutun pe internet

Gabriel Iosa22 martie 2017

EXCLUSIV „Făbricuță” de tutun în casa unui tânăr de lângă Lugoj. L-a dat de gol anunțul la mica publicitate

Daniel Dancea22 martie 2017

60 de minute de beznă la Lugoj în weekend, cu ocazia evenimentului “Ora Pământului”

Gabriel Iosa21 martie 2017

Zeci de lugojeni amendaţi pentru centura de siguranţă! Un şofer, prins în timp ce vorbea la telefon

Gabriel Iosa21 martie 2017
%d blogeri au apreciat: