Actualitate

A împlinit 115 ani. Anul acesta aflăm cât mai rezistă Podul de Fier

A împlinit 115 ani. Anul acesta aflăm cât mai rezistă Podul de Fier

Autoliv

Podul de Fier, simbol al orașului Lugoj stârnește aprigi polemici și dispute în ultima vreme. Având la bază documentele care arată că podul a ieșit din garanție în urmă 14 ani, tot mai multe persoane cer refacerea obiectivului. Consilierii independenți Liviu Brândușoni și Marius Martinescu au anunțat că vor propune în ședința Consiliului Local refacerea podului.

Scurt istoric al podului

Până în anul 1901, cele două maluri ale râului Timiş erau legate între ele printr-un pod de lemn. Din cauza gradului mare de uzură, autoritățile de atunci au hotărât înlocuirea lui cu un pod de fier, mult mai trainic, care să facă față cerințelor începutului de secol XX.

Municipalitatea a comandat uzinelor din Reşiţa, execuția podului. 185 de tone de grinzi şi accesorii din fier au fost transportate de la Reșița la Lugoj cu care trase de boi, iar în vara anului 1902, podul este dat în folosință. Noua construcţie, o adevărată minune a tehnicii de atunci a devenit un simbol al oraşului de pe Timiş.

Expertiza de care nu s-a ținut cont

În anul 2002, la împlinirea vârstei de 100 de ani, podul a ieșit din garanția firmei constructoare și în această situație trebuia executată o expertiză tehnică în vederea constatării gradului de uzură a podului și stabilirea lucrărilor necesare consolidării lui.

“În anul 2007 s-a întocmit o expertiză tehnică în care erau consemnate lucrările ce se impuneau pentru consolidarea podului. Din câte îmi amintesc în primul mandat al lui Boldea s-au executat doar lucrări de vopsire și de cablare. Structura de rezistență nu a fost înlocuită. Nu am cunoștință de solicitarea unei noi expertize dar consider că nu este necesară. Ar însemna să cheltuim inutil bani deoarece vechile problem semnalate de prima expertiză nu au fost remediate. Ele mai există și în mod sigur s-au agravat. Acum mai bine de 100 de ani, tehnologia prelucrării metalelor era alta. Cantitatea mare de carbon care se găsește în structura grinzilor face ca acestea în timp să devină casante. Acesta este un element de mare risc. Dacă sunteți atenți, când trec mașini pe Podul de Fier, acesta are o trepidație ciudată. La lucrările metalice curbarea din contrasăgeată trebuie să preia sarcina. Aici vorbim deja de rigidizarea construcției și efectul se simte. Restricționarea tonajului la trecerea peste pod, după bunul plac al primăriei și al clienților casei,  de la 1,5 tone la 2,5 tone este un joc periculos. Podul văzut dinspre albia râului este imaginea lui reală a gradului său mare de uzură. Profilurile găurite de rugină indică o deteriorare masivă”, spune Marius Martinescu, fostul primar al Lugojului.

Primăria comandă o nouă expertiză

În Programul de investiții pe 2016 este prevăzută efectuarea unei noi expertize estimată la 140 000 de lei.

“Expertiza tehnică efectuată în anul 2006 a fost efectuată de către Institutul de cercetări în transporturi INCERTRANS S.A., podul fiind încadrat din punct de vedere al stării tehnice, în clasa tehnică IV. Soluțiile propuse de către colectivul de experți au fost de reparare a infrastructurii și suprastructurii podului și remedierea căii de rulare pe pod. S-au realizat lucrări de sablare și vopsire ( protecție împotriva coroziunii)  la suprastructura podului și remedierea căii de pe pod. Expertiza tehnică cuprinsă în Programul de investiții pe 2016, este estimată la 140 000 lei și este necesară având în vedere prevederile legale privind urmărirea comportării în timp a construcțiilor, Podul de Fier fiind încadrat în categoria de importanță “B” , construcții de importanță deosebită”, declară  Francisc Boldea, primarul municipiului Lugoj.

Clic pentru a adăuga un comentariu

Lasă un răspuns

Actualitate

Mai multe în Actualitate

Lugojean, evadat din Spania, prins la Timişoara! Individul, extrem de periculos, avea de executat 15 ani de închisoare

Daniel Groza26 mai 2017

Invitaţie la plimbare pe bicicletă, pe un traseu de 30 de kilometri în zona Lugojului

Cetateanul26 mai 2017

Puteţi să ajutaţi spitalul lugojean dacă mergeţi la un spectacol folcloric

Daniel Groza26 mai 2017

Tânărul bătut de ţigani: “Au sunat-o pe mătuşa mea, să-mi retrag plângerea, că ne omoară”

Cetateanul26 mai 2017

Un nou conflict provocat de romi. Au snopit în bătaie un tânăr care se plimba pe stradă cu prietena sa

Cetateanul25 mai 2017

FOTO – Un primar de lângă Lugoj s-a pozat dezbrăcat, iar fotografiile au ajuns pe facebook:”Mi-au fost furate din telefon”

Cetateanul24 mai 2017

S-a urcat la volan fără permis de conducere. Acum are dosar penal

Cetateanul24 mai 2017

Lucrările la Colonada de la Buziaş se apropie de final. Aleea pe care s-a plimbat împărăteasa Sisi îşi recapătă strălucirea

Cetateanul24 mai 2017

Unde găseşti un loc de muncă în zona Lugojului. Care sunt firmele care fac angajări în această săptămână

Cetateanul23 mai 2017

VIDEO – Accident grav pe Autostrada Timişoara – Lugoj. Şapte persoane, printre care şi un copil printre pasagerii microbuzului implicat în coliziune

Cetateanul23 mai 2017

Încă un avion a „aterizat” în parcul de la Buziaş. A costat 3.000 de euro

Cetateanul23 mai 2017

Meridian 22 opreşte apa în tot Lugojul, pentru a trece pe noua reţea

Cetateanul22 mai 2017
%d blogeri au apreciat: