Companiile listate la Bursa de Valori Bucureşti (BVB) sunt relevante, au activităţi foarte bine organizate

Companiile listate la Bursa de Valori Bucureşti (BVB) sunt relevante, au activităţi foarte bine organizate însă nu se cunosc foarte bine, a declarat, joi, într-o conferinţă de presă, Daniela Şerban, preşedintele Asociaţiei pentru Relaţii cu Investitorii la Bursă din România (ARIR).

„Sunt convinsă că, de-a lungul anilor, a fost foarte greu să îndepliniţi (companiile, n.r.) acele criterii (ale indicatorului Vektor, n.r.). Poate că nu o să ne omoare rezultatele indicatorului lansat astăzi şi nu o să fim puşi la zid, cu media pieţei de 3,6. Ştim că a fost un efort fără precedent. Un proiect de aproape un an şi au fost foarte multe companii implicate, însă cred că am reuşit. Rezultatele pe care le vom prezenta astăzi arată un efort fără precedent. Dacă mai vine cineva la mine să-mi spună că piaţa de capital nu este relevantă, o să-l contrazic până nu mai pot. Am fost în companii listate la Bursa de Valori Bucureşti şi pot să spun să sunt relevante, au activităţi foarte bine organizate, bine puse la punct, investiţii, însă din păcate nu se cunosc foarte bine. Sigur că ne lipsesc sectoare de pe piaţa de capital. Am vrea mai multe companii din IT, poate mai multe din consum, însă ce avem pe Bursă deja înseamnă o mare parte a economiei reale. Vorbim aici de companii din pharma, bănci etc”, a spus Şerban.

Potrivit reprezentantului ARIR, proiectul dedicat indicatorului Vektor este unic în Europa iar companiile ar trebui să asculte mai mult ce spun investitorii.

„Unul dintre punctele pe care le-am solicitat a fost interacţiunea şi acoperirea de către analişti a companiilor listate. Am fost întrebaţi care sunt analiştii, de unde să-i luăm… Companiile listate au sunat analiştii şi asta e deja un pas înainte. O altă confuzie a fost generată de evenimentele dedicate investitorilor. Mulţi ne-au întrebat dacă au fost la gala de inaugurare a anului bursier, se bifează ca fiind întâlnire cu investitorii? Nu, evenimentele de PR nu sunt evenimente cu investitorii. Acest proiect este unic în Europa, iar acest indicator îl vom revizui anual. Cred că acest indicator poate prinde şi pe alte pieţe. Colegii din Londra ne laudă şi un feedback drăguţ a fost că dacă ARIR ar fi fost la Londra lucrurile s-ar fi mişcat puţin altfel. Ceva ce m-a surprins este de ce avem două urechi şi singură gură? Poate pentru că ar trebui să ascultăm mai mult ce vor investitorii şi să vorbim mai puţin. Poate că în acest moment s-a văzut un efort de a îndeplini nişte criterii, iar dacă vom continua în acest fel poate că lucrurile se vor schimba”, a menţionat Daniel Şerban.

Rezultatele primei evaluări a comunicării companiilor listate cu investitorii, indicatorul Vektor, prezentate, joi, într-o conferinţă de presă, arată că Antibiotice, Banca Transilvania şi Nuclearelectrica sunt companiile care au obţinut punctaj maxim în ceea ce priveşte comunicarea cu investitorii.

Cercetarea, care a durat un an, a avut la bază o metodologie ce a inclus 15 criterii, în linie cu cele mai bune practici internaţionale în relaţia cu investitorii (IR). În acest context, au fost notate 78 de companii care au luat punctaj de la 0 (comunicare redusă) la 10 (comunicare excelentă).

Potrivit indicatorului, cele mai multe companii au îndeplinit Criteriul 2 (57 companii) care se referă la disponibilitatea datelor de contact pentru echipa de Relaţia cu Investitorii şi Criteriul 12 (50 companii), care se referă la furnizarea informaţiilor despre preţul acţiunilor în cadrul website-ului emitentului.

Companiile care au obţinut punctaj maxim (10) au fost declarate: Antibiotice, Banca Transilvania şi Nuclearelectrica. Acestea sunt urmate de ALRO, Bursa de Valori Bucureşti (BVB) şi OMV Petrom, cu un indicator de 9,5, Farmaceutica Remedia, Fondul Proprietatea şi MedLife (8,5).

Per ansamblu, media indicatorului Vektor pentru toate companiile este de 3,6.

Metodologia a fost elaborată de către membrii ARIR, analişti financiari, profesionişti IR, consultanţi şi profesori. Aceasta va fi revizuită anual în luna martie, însă modificări ale indicatorului pot fi realizate în mod continuu, la solicitarea companiilor.

Procesul de evaluare a fost revizuit în ianuarie de către Mazars, una dintre cele mai mari companii de audit şi consultanţă din lume, prezentă în 89 de ţări şi teritorii, cu o experienţă de 25 de ani în piaţa din România.

ARIR este o organizaţie non-guvernamentală şi non-profit care a fost înfiinţată în noiembrie 2018 cu scopul de oferi emitenţilor actuali şi potenţiali o platformă pentru dezvoltarea profesioniştilor în relaţia cu investitorii şi pentru a contribui la implementarea celor mai bune practici în comunicarea cu investitorii şi în guvernanţă corporativă.

Membrii fondatori ai Asociaţiei sunt BVB, ALRO, Electromagnetica, Franklin Templeton Management – sucursala Bucureşti, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Teraplast, Transelectrica, Daniela Şerban, Cosmin Răduţă şi Tony Romani, în timp ce Electrica, OMV Petrom, Antibiotice, Idea Bank, BRK Financial Group şi Banca Transilvania, s-au alăturat ca membri asociaţi şi Innova Project Consulting ca membru afiliat.

Sursa: News24.ro.

Comments (0)
Add Comment