În zona marketingului digital, calitatea datelor folosite în crearea unei campanii influențează în mod direct rezultatele obținute. Campaniile viitoare se construiesc pe baza rezultatelor campaniilor anterioare. Capacitatea de a atribui corect sursa unei vânzări (sau a oricărui alt obiectiv) este esențială pentru succesul marketingului digital. Cu toate acestea, atribuirea nu ar trebui să se concentreze exclusiv pe ultimul click efectuat de client. Este o inițiativă complexă ce necesită o abordare holistică, care să ia în calcul multe tipuri de date.
Analiza comportamentului utilizatorilor
Deciziile care se bazează exclusiv pe informațiile legate de ultimul click sunt superficiale. Poate fi tentant să presupunem că cea mai rapidă cale de a repeta o vânzare este prin dirijarea tuturor clienților la punctul în care majoritatea vânzărilor par să aibă loc. Cu toate acestea, atunci când clienții fac achiziții online ei nu interacționează exclusiv cu acel canal. Aproape întotdeauna, există multiple puncte de contact pe diferite canale care contribuie la o conversie – poate chiar într-o măsură mai semnificativă. Dacă metoda de atribuire se concentrează doar pe punctul final al călătoriei clientului, atunci trei sferturi din informații sunt pierdute.
Atunci când lucrați cu date de nivel superficial, este mai probabil ca acestea să fie inexacte și să vă îndrume pe un drum greșit în deciziile legate de campaniile viitoare. Alocând un procent mai mare din buget platformei asociate cu ultimul click (în falsa credință că aceasta este cea care generează vânzările), reduceți automat capacitatea celorlalte platforme care au ajutat clientul să ajungă acolo.
Chiar dacă eforturile de marketing sunt exclusiv digitale, este important să includeți orice metode offline de comunicare pe care clientul le-ar putea fi putut utiliza pentru a colecta informații și a lua decizii. Apelurile telefonice sunt unul dintre canalele offline adesea neglijate în atribuire, ceea ce poate duce la pierderea unor informații valoroase. Mulți consumatori încă folosesc comunicarea telefonică, mai ales pentru achizițiile de valoare mare.
Există o sursă unică a datelor?
De obicei, când folosiți date specifice unei singure platforme pentru a lua decizii privind campaniile viitoare, riscați să alocați bugete mai mari platformelor care nu joacă un rol important sau să subfinanțeze care nu sunt considerate relevante. Acest lucru se întâmplă adesea din cauza datelor specifice fiecărei platforme, care sunt prezentate astfel încât să pară mai valoroase decât sunt în realitate.
De exemplu, Facebook nu va arăta de pe ce platformă a venit clientul sau unde a ajuns în final. Va indica doar propriul rol în customer journey. De asemenea, spre Google este adesea alocat mai mult buget, deoarece mulți clienți folosesc platforma pentru a face ultima căutare a unui produs înainte de a-l cumpăra. Așadar, toate aceste informații pot duce la o atribuire inexactă a conversiilor.
Pentru a oferi o perspectivă simplă asupra a ceea ce este necesar, fiecare raport specific platformei trebuie să fie analizat individual, apoi combinat cu date de pe alte platforme. În final, ar trebui să aveți un set de date holistic pe care să îl puteți explora pentru a extrage informații reale și valoroase.
În esență, construirea unei viziuni complete și corecte necesită o abordare care să depășească limitele fiecărei platforme individuale. Integrând și analizând datele din toate canalele, puteți obține o imagine mult mai clară și mai exactă a eficacității campaniilor. Această abordare permite nu doar o atribuire corectă, ci și o optimizare mai eficientă a bugetelor și strategiilor de marketing.
Atribuirea Multi-Canal
Punctul de plecare este să aveți un raport consolidat al activității pe toate platformele (online și offline). De acolo, puteți începe să construiți un sistem de atribuire multi-canal care să vă ofere date cu adevărat valoroase pentru afacerea voastră, nu doar pentru una din platforme.
Aprofundați înțelegerea preferințelor publicului țintă pentru a ghida eficient strategia de alocare a media. Când vine vorba de date, recomand evaluarea calității și conformității cu privirea la confidențialitate a surselor disponibile și investiția în tehnologie și instrumente care se integrează fără probleme cu sistemele existente.
Concluzii
Pe măsură ce politicile de confidențialitate digitală devin mai stricte, datele vor deveni, probabil mai limitate. Dacă avem sisteme de atribuire superficiale, eforturile de marketing ar putea fi compromise. Prin abordarea acum a instrumentelor complexe, dar necesare, ale atribuirii holistice, puteți asigura că veți avea un avantaj în ceea ce privește calitatea datelor.