In luna aprilie 2020, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, plăţile online au crescut cu peste 50%, în condiţiile în care sectorul comerţului electronic în România a înregistrat un avânt puternic după izbucnirea pandemiei de COVid-19.
Astfel, multe companii fiind nevoite să îşi desfăşoare activitatea online pentru a-şi menţine afacerea pe linia de plutire, această perioadă a accelerat trecerea către mediul digital, iar măsurile de siguranţă împotriva COVID-19 au influenţat comportamentul de plată al consumatorilor. Si există o preferinţă din ce în ce mai mare pentru plăţile contactless şi mobile, precum şi o trecere la online.
Dar spre deosebire de media europeană de 67%, deşi shoppingul online s-a dezvoltat constant în România în ultimii ani, există în mod clar mai mult loc pentru creştere, având în vedere că doar 29% dintre utilizatorii de internet din România au făcut cumpărături online anul trecut, conform datelor Eurostat.
Cele mai mari creşteri ale tranzacţiilor online pot fi observate:
– în cazul aprovizionării şi amenajării locuinţei, unde valoarea plăţilor online a crescut de aproape 10 ori,
– în cazul magazinelor alimentare, restaurantelor, al magazinelor de îmbrăcăminte şi accesorii care au înregistrat creşteri de aproape 3 ori mai mari şi al plăţilor de utilităţi care aproape s-au dublat.
Iar consumatorii români apreciază din ce în ce mai mult avantajul de a putea face cumpărături oricând şi de oriunde, de a avea acces la o gamă mai largă de produse şi de a compara preţurile.
Deoarece comerţul electronic creşte într-un ritm alert, prioritatea este de a face experienţa de plată digitală cât mai sigură şi simplă pentru toţi cei implicaţi, comercianţi şi consumatori deopotrivă.
Asadar, consumatorii care intenţionează să facă achiziţii online pot utiliza cu încredere serviciul card-on-file, disponibil în prezent la principalii comercianţi online, care le permite utilizatorilor să îşi salveze datele cardului o singură dată, la activare, apoi să efectueze rapid, convenabil şi sigur plăţi cu un singur click.
Experienţa de plată cu un singur click elimină parolele şi nevoia de a introduce manual datele cardului şi alte informaţii necesare pentru a finaliza o tranzacţie online, odată ce un deţinător de card s-a înregistrat. Ideea de la care s-a pornit este de a reflecta experienţa simplă de plată din magazinele fizice, viziunea pentru viitorul comerţului digital fiind că noul buton va înlocui treptat procesul de cumpărare actual.
Sursa: Financiarul.ro.