Mol va investi un miliard de dolari în următorii 5 ani pentru afaceri noi

0

În următorii cinci ani, Grupul Mol intenţionează să cheltuiască un miliard de dolari pentru noi proiecte, cu emisii reduse de carbon şi sustenabile, pentru a deveni un actor cheie în Europa Centrală şi de Est în economia circulară, conform unui comunicat remis, miercuri, AGERPRES.

în acest sens, Consiliul Director al grupului a revizuit şi a aprobat „Mol Group 2030+”, o versiune actualizată a strategiei pe termen lung a companiei – care a fost anunţată iniţial în octombrie 2016 – complet integrată cu o nouă strategie de sustenabilitate şi completată cu viziune şi ambiţii pe termen lung, dincolo de 2030.

„Strategia pe termen lung a Grupului Mol 2030 s-a dovedit a fi progresistă, credibilă şi corect direcţionată. Prin urmare, Mol a făcut paşi strategici importanţi în direcţia corectă în ultimii 5 ani. Cu toate acestea, am observat recent un ritm de schimbări fără precedent în jurul nostru, inclusiv progrese rapide în tranziţia către energia verde. Strategia noastră actualizată urmăreşte să accelereze procesul de transformare pentru a spori rezilienţa Mol şi capacitatea noastră de a modela un viitor sustenabil. Ne vom concentra şi mai mult, vom creşte eficienţa în continuare, în timp ce ne vom îndrepta şi mai hotărâţi către noi oportunităţi. Un lucru nu s-a schimbat din 2016: rămânem profund dedicaţi transformării operaţiunilor noastre tradiţionale pe bază de combustibili fosili într-un model de afaceri durabil, cu emisii reduse de carbon”, a declarat Zsolt Hernadi, chairman-CEO al Grupului Mol.

Prin continuarea accelerării transformărilor de la combustibil către petrochimie în segmentul Downstream, Mol va deveni un lider în domeniul produselor chimice sustenabile în regiunea Europei Centrale şi de Est (ECE). Ambiţiile Mol rămân neschimbate cu privire la segmentul Consumer Services de a deveni un retailer de bunuri de consum centrat pe excelenţă şi digitalizare şi un furnizor integrat de servicii complexe de mobilitate, lider de piaţă în regiune.

Strategia prevede că Mol Downstream îşi va păstra poziţia de top cu privire la generarea de flux de numerar în Europa, pe segmentul rafinării, şi vizează un EBITDA de peste 1,2 miliarde dolari până în 2025, susţinut cu 150 milioane dolari din îmbunătăţirea eficienţei. Trecerea de la combustibil către domeniul produselor chimice va continua la viteză maximă, pentru a reduce ponderea combustibilului auto în sistemul de rafinare şi a face conversia a 1,8 milioane tone de combustibili anual în materii prime petrochimice până în 2030. Acest proces se va concretiza prin două valuri de investiţii ce utilizează tehnologii extrem de eficiente şi afaceri de tip start-up în 2027 şi 2030.

În acelaşi timp, Mol va creşte integrarea tehnologiilor economiei circulare în activităţile de bază ale companiei, integrarea fluxurilor bio şi legate de deşeuri în producţie şi utilizarea oportunităţilor CCS, cu obiectivul clar de reducere materială a amprentei de CO2 a segmentului. Cheltuielile de capital pentru transformarea totală a Downstream pot ajunge până la 4,5 miliarde dolari în următorii 10 ani.

Dar şi pe segmentul Consumer Services îşi va creşte în mod semnificativ contribuţia la Grup prin atingerea unui EBITDA de peste 700 milioane dolari anual până în 2025 şi un flux de numerar liber pozitiv simplificat de peste 2 miliarde dolari în 2021-2025.

Pe partea de Upstream, se are în vedere concentrarea pe generare de numerar, gestionarea scăderii producţiei de hidrocarburi în ECE, gestionarea activă şi pe bază de oportunitate a E&P etc. Resursele existente vor continua să fie gestionate pentru a maximiza generarea de numerar şi crearea de valoare cu aproximativ 1,8 miliarde de dolari, flux de numerar liber pozitiv simplificat în 2021-2025 la 50 dolari/barili.

Pe de altă parte, Mol intenţionează să-şi valorifice cunoştinţele geologice despre Bazinul Panonic, pentru a deveni un lider în captarea, utilizarea şi stocarea carbonului (CCUS) în Europa Centrală şi de Est până în 2030, ceea ce vine în sprijinul ţintei de a deveni neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon.

Noua strategie mai prevede investiţii în noi afaceri pentru a modela o economie circulară cu emisii reduse de carbon. Mol doreşte să-şi crească în mod semnificativ investiţiile prietenoase cu mediul, aliniate la taxonomia Uniunii Europene, ce vor depăşi cu 50% cheltuielile totale de capital până în 2030 şi se vor apropia de 100% până în 2050 sau mai devreme. Astfel, în următorii cinci ani, MOL va cheltui un miliard USD pentru noi proiecte, cu emisii reduse de carbon şi sustenabile, pentru a deveni un actor cheie în Europa Centrală şi de Est în economia circulară.

Compania a stabilit obiective semnificative de reducere a emisiilor de carbon până în 2030, aliniate pe deplin la ambiţiile din 2050 ale Uniunii Europene şi Acordului Green Deal. În consecinţă, Mol va reduce emisiile la nivel de grup cu 30% până în 2030, va face atât E&P, cât şi segmentul de Consumer Services neutre din punctul de vedere al emisiilor de carbon până în 2030, în timp ce emisiile din Downstream vor fi reduse cu 20% până în 2030 (folosind ca referinţă 2019) pentru operaţiunile existente.

În conformitate cu această strategie, chiar şi pornind de la ipoteze macro conservatoare pe termen mediu, Mol va genera suficient flux de numerar operaţional în 2021-25 – cu o creştere a EBITDA de la 2,3 miliarde dolari în 2021 la 2,6 miliarde dolari până în 2025 – pentru a acoperi cheltuielile de capital planificate.

Aşadar, Grupul MOL este o companie de petrol şi gaze internaţională integrată, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operaţiuni în peste 40 de ţări, o forţă de lucru dinamică formată din 25.000 de angajaţi în întreaga lume şi peste 100 de ani de experienţă în industrie. În prezent, activităţile de producţie se desfăşoară în 9 ţări, iar cele de explorare în 14 ţări. Grupul MOL controlează trei rafinării şi două combinate petrochimice la nivelul managementului integrat al lanţului de aprovizionare în Ungaria, Slovacia şi Croaţia. Compania are, de asemenea, o reţea de aproape 2.000 de staţii de servicii în 10 ţări din Europa Centrală şi de Est, dintre care 243 în România.

Sursa: News24.ro.

Citește și