Platforme în care lucrează angajații din domeniul resurselor umane
Multe companii din România lucrează cu aplicații software din domeniul HR. Și deși sunt familiarizate cu pachetele software de resurse umane și de salarizare și cu sistemele de resurse umane online, peisajul HR este în continuă schimbare, piața fiind mereu inundată de produse noi și profesioniste. De altfel, există aplicații și instrumente de resurse umane care reușesc să țină pasul cu modurile în care tehnologia este în continuă schimbare și cu deschiderea utilizatorilor în interacțiunea cu softul.
La început, software-ul de management al resurselor umane era limitat la datele angajaților, salariile și beneficiile lor. Dar piața software-ului HRM (Human Resources Management) s-a extins semnificativ datorită fluxurilor de lucru automatizate și cererii pentru tehnologia cloud. Aceste schimbări rapide au îmbunătățit sarcinile de lucru ale resurselor umane, ocupându-le mai puțin timp administrativ. Astfel, echipa de resurse umane se eliberează putând să se concentreze asupra altor aspecte precum recrutarea, experiența angajaților, managementul forței de muncă, cultura companiei, branding și alte sarcini care se încadrează acum sub descriptorul managementului talentelor.
Am pregătit pentru tine 3 exemple de aplicații software din domeniul HR ce pot fi folosite și în compania ta:
1. Cares – HR
Cares – HR este o aplicație informatică complexă. Un produs ca acesta ajută la automatizarea gestiunii resurselor umane și la administrarea lor mai eficientă. Orice companie care are un număr mai mare de angajați poate apela la această soluție software, deoarece contribuie la crearea unei imagini mult mai clare, complete și mentenabile a structurii organizatorice a companiei. Ea pune la dispoziție elemente precum organigrama interactivă și eficientizează activitatea internă prin automatizări. Mai există și posibilitatea de a lucra în aplicație având acces ușor la șabloane tipizate, date de natură salarială cuvenite salariaților, pontaj electronic, concedii de odihnă și export către Revisal.
2. Revisal
Revisal (Registru de Evidență a Salariaților) este o aplicație foarte utilă pentru angajatorii din România, deoarece prin intermediul ei se poate ține evidența salariaților dintr-o firmă. Ea este corelată cu Inspectoratul Teritorial de Muncă, astfel că orice modificare care apare în Revisal se poate transmite foarte ușor la Reges (Inspecția Muncii). Aplicația este intuitivă, se instalează ușor (fiind gratuită) și este o aplicație de bază pentru departamentele de HR.
3. Software de pontaj electronic
Aplicațiile software de pontaj electronic sunt metode prin care angajatorii se pot asigura că își îndeplinesc obligația legală de a monitoriza timpul de lucru al angajaților într-o manieră care este conformă cu standardele inspectorilor de muncă. Există aplicații software ce ajută la monitorizarea orelor lucrate de către angajați. Fie că sunt persoane juridice publice, companii private sau cu capital mixt, toți angajatorii din România au obligația de a ține evidența timpului de muncă al salariaților prin așa-numitele rapoarte de pontaj. Legea încă permite pontajele realizate pe hârtie. Dar multe companii private sau publice din România au trecut la folosirea aplicațiilor electronice de pontaj. Și cel mai frecvent utilizate metode de pontaj electronic sunt cardul RFID (Radio Frequency Identification) și telefonul mobil. Pontajul este o obligație cerută de lege, care are două scopuri principale: primul este acela de a face dovada orelor lucrate de angajat în cazul unui control de la Inspecția Muncii, iar al doilea este acela de a calcula salariile angajaților în funcție de orele lucrate.