Autoliv Lugoj

Administrație

Primăria Lugoj, pași mari spre un eșec în accesarea fondurilor europene pentru izolarea blocurilor

Primăria Lugoj, pași mari spre un eșec în accesarea fondurilor europene pentru izolarea blocurilor

Business Strategist

Marți, 27 septembrie a fost termenul limită stabilit de Primăria Lugoj până la care asociațiile de proprietari ar fi trebuit să depună o serie de documente necesare proiectului prin care se dorește obținerea fondurilor europene necesare izolării termince a blocurilor. Miercuri, reprezentanții primăriei nu primiseră documentele solicitate. “Probabil le-au trimis prin poștă și atunci ajung mai greu”, ne-a declarat Liviu Savescu, șeful Biroului  de Proiecte şi Programe Europene.

Lipsa documentelor blochează proiectul

Asociaţiile ar fi trebuit să trimită un tabel din care să rezulte obligatoriu acordul din partea a 2/3 din totalul proprietarilor de apartamente privind solicitarea finanțării în cadrul Programului Operaţional Regional (POR) 2014-2020.

Reprezentanții asociațiilor de proprietari susțin că totul s-a blocat când oamenii au fost puși să dea declarații pe propria răspundere că sunt de acord cu demolarea lucrărilor executate anterior fără autorizație de construcție, dacă acestea nu corespund cerințelor proiectului finanțat din banii UE. Este vorba despre acoperișuri, balcoane închise și izolații termice executate în regie proprie.

“Cine dă o astfel de declarație? Omul a investit bani în lucrări, nu este acum de acord să vină primăria și să-i demoleze. De exemplu, în proiect, poate se prevede că geamurile vor fi din termopan alb, iar eu mi-am pus din termopan maro sau din lemn, care sunt mult mai scumpe și mai eficiente decât cele pe care le va pune primăria. Normal că nu sunt de acord să vină și să le dea jos. Greșeala este a Primăriei, pentru că a permis această reabilitarea parțială pe apartament. Trebuia să se facă doar pe bloc, așa cum se procedează în alte orașe”, a declarat președintele unei asociații de proprietari.

Zeci de blocuri fără cărți tehnice

O altă problemă, imposibil de rezolvat în termenul impus de proiect, este lipsa cărților tehnice a imobilului, a fişei tehnice, procesului verbal de recepție la terminarea lucrărilor sau orice alt document justificativ din care să rezulte când a fost construit blocul și ce lucrări s-au făcut de-a lungul timpului. “Cei mai mulți nu au aceste documente, așa că nu au cum să le prezinte” a spus sursa citată.

Aflați în fața unui eșec în accesarea fondurilor europene, reprezentanții primăriei aruncă vina pe asociațiile de proprietari, care nu s-au organizat la timp.

“Documentele solicitate nu sunt pretențiile Primăriei, nu le-am inventat noi, nu le cerem noi. Sunt solicitările din ghidul de finanțare, respectiv condițiile specifice de accesare a fondurilor. În ceea ce privește întârzierea , Primăria Lugoj a transmis, în luna martie 2016, Federației Asociațiilor de Proprietari o solicitare privind comunicarea blocurilor care se pretează a fi incluse în acest program, iar în luna  iulie a acestui an a fost propus Asociațiilor de proprietari din Lugoj un proiect de colaborare prin care s-a solicitat asociațiilor interesate să depună la Primarie documentele necesare în vederea accesării fondurilor europene. Aceste documente sunt menționate clar în Proiectul de colaborare”,  susține Liviu Savescu.

 

Vezi comentarii (2)

2 Comments

  1. mary

    4 octombrie 2016 at 12:26

    stiam ca sunt vorbe goale ale lui boldea mincinosul

  2. valentin

    4 octombrie 2016 at 16:36

    D-l Săvescu aruncă pisica moartă in ograda dânsului,din 2002 se știe care sunt cerințele U.E.privind reabilitarea termică a clădirilor rezidențiale.
    Primăria a lăsat totul de izbeliște,fiecare proprietar a făcut după bunul său pla reabilitarea locuinței,iar acum hop cu oiștea în gard – specific românesc,delăsare,minciună ș.a.m.d.

Lasă un răspuns

Administrație

Mai multe în Administrație

Câţi bani şi-a rezervat primarul din bugetul local pentru aparatul propriu. Vezi sumele şi pe ce se cheltuie

Daniel Groza23 martie 2017

Începe curăţenia de primăvară! Când puteţi scoate resturile vegetale

Daniel Groza23 martie 2017

Bugetul Lugojului, de peste 170 de milioane de lei, se cheltuie doar cum vrea primarul. Nicio propunere a consilierilor nu a fost acceptată

Daniel Groza21 martie 2017

Consilierii locali, chemaţi să aprobe bugetul Lugojului pentru 2017

Daniel Groza16 martie 2017

Piaţă modernă la Făget. Va fi inaugurată la sfârşitul acestei luni

Daniel Groza15 martie 2017

Boldea dă vina pe Martinescu pentru deficienţele de la staţia de epurare

Daniel Groza13 martie 2017

Galeria Pro Arte din Lugoj va fi reabilitată. Lucrările vor costa un milion de lei

Daniel Groza10 martie 2017

Lugojul a primit cea mai mare sumă din cote defalcate de la CJT Timiş. Cât primesc celelalte primării din zonă

Daniel Groza9 martie 2017

Curtea de Conturi, aşteptată la Lugoj. Plângere pentru verificarea cheltuirii celor 5 milioane de euro de la staţia de epurare

Daniel Groza6 martie 2017

A patra deschidere? „Săptămâna viitoare deschidem traficul pe cei 15 kilometri din autostrada Lugoj-Deva”

Gabriel Iosa3 martie 2017

În martie se votează bugetul. Care sunt lucrările pentru care credeţi că ar trebui să se cheltuiască 60.000.000 de lei?

Daniel Groza2 martie 2017

Ce ilegalităţi a descoperit Curtea de Conturi la Salprest, societate care aparţine Consiliului Local Lugoj

Daniel Groza1 martie 2017
%d blogeri au apreciat: