Românii cheltuie cel mai mult, în online, pe cumpărarea de sejururi sau pe servicii de turism şi hoteliere (studiu)
Mai mult de jumătate dintre români (56%) cumpără online un produs, cel puţin o dată pe lună, iar cele mai mari sume sunt cheltuite pentru achiziţionarea de sejururi, servicii de turism şi servicii hoteliere, arată datele studiului anual „Comerţul electronic pe piaţa din România”, lansat de GPeC şi iSense Solutions.
Studiul prezintă evoluţia pieţei în ultimii trei ani şi este reprezentativ pentru mediul urban, unde volumul de tranzacţii este semnificativ pentru realizarea unei astfel de cercetări.
Potrivit sursei citate, de la an la an, numărul celor care fac cumpărături online creşte, astfel că, în 2019, cu 10% mai mulţi români au achiziţionat produse sau servicii online, comparativ cu 2018, şi cu 27% mai mult decât în 2017.
În acelaşi timp, numărul persoanelor care plătesc cu cardul a crescut cu 11%, raportat la perioada de referinţă, iar principalele categorii de produse şi servicii achiziţionate sau plătite online sunt următoarele: facturi, servicii şi utilităţi, produse FMCG, produse vestimentare şi activităţi de relaxare şi divertisment.
Per ansamblu, realizatorii studiului notează că, în ultimii trei ani, numărul magazinelor online vizitate de către români a stagnat la nouă.
În ceea ce priveşte comportamentul în mediul online, cei mai pasionaţi cumpărători sunt cei care sunt pasionaţi de shopping în general, nu neapărat de obiceiul de a cumpăra online.
Primele trei website-uri prin intermediul cărora românii cumpără online sunt eMag, OLX şi Altex. În acest context, branding-ul şi notorietatea comerciantului sunt la fel de importante şi în online, jumătate dintre români preferând să cumpere dintr-un magazin cunoscut, chiar dacă preţurile sunt mai mari sau timpul de livrare este mai lung.
Studiul GPeC şi iSense Solutions relevă faptul că, în acest an, 56% dintre români au făcut cel puţin o achiziţie online şi au cheltuit cel mai mult pe sejururi, servicii de turism şi servicii hoteliere.
GPeC Summit a pornit ca un eveniment de pionierat în comerţul electronic din România, cu o primă ediţie organizată în anul 2006. Următorul eveniment este programat să aibă loc pe data de 25 mai 2020, la Bucureşti.
Sursa: Financiarul.ro.