Vânzările gigantului de modă H&M se recuperează în luna martie, odată cu redeschiderea magazinelor după carantină

0

Vânzările grupului de modă H&M au scăzut mai puțin decât se așteptau în cele trei luni până în februarie și au crescut în prima jumătate a lunii martie, deoarece restricțiile pandemice au fost ușurate pe unele piețe, permițând redeschiderea a sute de magazine.

Al doilea cel mai mare retailer de îmbrăcăminte din lume a declarat luni că vânzările nete au scăzut cu 27% față de un an mai devreme, sau cu 21% atunci când au fost măsurate în monede locale, la 40,1 miliarde de coroane (4,72 miliarde de dolari).

Analiștii au prognozat în medie o scădere a vânzărilor nete cu 30% pentru perioada respectivă – primul trimestru fiscal al grupului suedez – conform Refinitiv SmartEstimate.

„Dezvoltarea vânzărilor a fost afectată semnificativ de situația COVID-19, cu restricții extinse și peste 1.800 de magazine închise temporar”, a declarat H&M într-un comunicat.

„De la începutul lunii februarie, o serie de piețe au permis treptat redeschiderea magazinelor și la sfârșitul trimestrului, aproximativ 1.300 de magazine au rămas temporar închise”, a spus acesta, adăugând că vânzările online au continuat să se dezvolte foarte bine.

Analistul RBC Richard Chamberlain, care are un rating de „performanță sectorială” asupra acțiunilor H&M, a declarat că, cifrele implicau că vânzările online au oferit un impuls mai puternic decât se aștepta în februarie.

H&M a susținut că vânzările în perioada 1-13 martie au crescut cu 10% în monedele locale, deoarece multe țări, inclusiv cea mai mare piață din Germania, au început să permită redeschiderea unor magazine. Cu toate acestea, aproximativ 900 din cele aproximativ 5.000 de magazine H&M au rămas închise din cauza restricțiilor pandemiei începând cu 13 martie.

Chamberlain a declarat că majoritatea magazinelor ar trebui să fie deschise până la jumătatea lunii aprilie, cu episoade noi de carantină în Europa, principala piață a H&M.

„Ca atare, vedem potențialul unei recuperări puternice a vânzărilor în restul anului, cu potențialul ca marja brută să surprindă în sensul creșterii, din cauza dolarului american mai slab”, a spus el.

Liderul pieței Inditex, proprietarul companiei Zara, a prognozat săptămâna trecută o revenire la vânzări considerabile de îndată ce carantina va lua sfârșit, întrucât a raportat o scădere a profitului cu 70% pentru anul fiscal până în ianuarie.

A prezis că toate magazinele sale vor fi deschise până la mijlocul lunii aprilie. H&M, al cărui raport de venituri din decembrie-februarie este pe 31 martie, se pregătește pentru o pierdere în trimestrul respectiv, după ce pandemia a redus profiturile din 2020 cu 88%.

Acțiunile H&M au crescut cu 3% la tranzacționarea timpurie, înregistrând o creștere de până la 32% până în prezent.

Sursa: News24.ro.

Citește și