Vedeta TikTok, Emily Canham, nu a fost acceptată de supraveghetorul anunțurilor din Marea Britanie

0

Un influencer de pe rețelele de socializare a devenit prima persoană care a fost mustrată de supraveghetorul publicitar din Marea Britanie pentru un post TikTok.

Hotărârea s-a axat pe un videoclip publicat de Emily Canham care promovează produse realizate de marca de coafură GHD.

Autoritatea de reglementare a spus că ar fi trebuit să conțină un hashtag #ad sau o etichetă similară. Până acum, corpul s-a concentrat pe Facebook, Instagram, Snapchat și YouTube, precum și pe mass-media tradițională.

„Aceasta ar putea fi prima noastră hotărâre cu privire la un post TikTok, dar mărcile, agenții de publicitate și influencerii ar trebui să fie pe deplin conștienți de faptul că regulile publicitare se aplică acestora online și în rețelele de socializare”, a declarat pentru BBC un purtător de cuvânt al Advertising Standards Authority (ASA).

„Regulile noastre pun accent pe protejarea copiilor și, în cazul în care publicul / adepții unui influencer sau al unei vedete sunt predominant tineri, trebuie să se acorde o atenție deosebită pentru a se asigura că nu sunt induși în eroare.”

Doamna Canham are aproape 700.000 de adepți pe platforma de partajare video a TikTok. De asemenea, a fost profilată de mai multe ziare și reviste, atât datorită abilităților sale de marketing, cât și a relației sale cu membrul formației Busted, James Bourne.

Sub contract

Postarea doamnei Canham a fost publicată pe 14 iunie. Acesta conținea o porțiune care spunea că utilizatorii ar putea obține o reducere la bunurile GHD dacă ar introduce numele ei ca un cod promoțional pe site-ul său web.

În acel moment, londoneza de 23 de ani era sub contract cu compania pentru a posta videoclipuri despre aceasta pe o gamă largă de social media, inclusiv TikTok.

GHD a spus că acest post specific a fost creat fără supravegherea sau aprobarea sa.

Și agentul doamnei Canham a adăugat că influencerul nu a fost plătit sau nu a primit un comision pentru promovarea codului în acest caz.

Chiar și așa, ASA a spus că, deoarece clipul conține același cod pe care doamna Canham era plătit să îl promoveze în acel moment în altă parte și era, de asemenea, „legat de acordul” pe care îl semnase cu firma, ar fi trebuit să fie etichetat.

De atunci, doamna Canham a șters videoclipul, dar a fost instruită de ASA să se asigure că postările sale viitoare vor avea un identificator publicitar „afișat în mod clar și vizibil”.

Citește și