Ce schimbări aduc ambasadorii sportivi

0

Sportul este un punct de legătură în societate, un mediu puternic care străpunge toate limitele impuse tocmai de societate și poate realiza conexiuni cu oameni din toate colțurile lumii, complet diferiți unii de ceilalți. Datorită acestui spectru larg, cel mai probabil va exista mereu un atlet care se va alinia unui anumit sport, pentru a-l reprezenta și a-i promova imaginea. Sportul oferă un spațiu comun de interes și corectitudine; odată ce ieși pe teren sau pe pistă, toată lumea este egală. Pentru unii sportivi, a fi o sursă de inspirație pentru ceilalți este un factor care contribuie la finalizarea oricărei provocări cu care sunt puși față în față.

Sportivii sunt mai mult decât simpli jucători pe teren. Aceștia sunt modele, trendsetteri, persoane care dau tonul în ceea ce privește gusturile și, nu în ultimul rând, influenceri. De aceea, jucătorii profesioniști pot fi văzuți ca ambasadori ai sportului. Mai ales când vine vorba de sporturi ale minții, deoarece pot fi jucate online, jucătorii profesioniști își pun amprenta prin streaming-uri sau găzduiesc jocuri și turnee. Deoarece există un interes sporit și curiozitate continuă din partea fanilor și a jucătorilor cu privire la activitatea jucătorilor profesioniști, este mai probabil ca aceștia să învețe mai multe despre acel sport special din lecțiile online pe care ei le oferă.

Astăzi este un lucru perfect normal ca brand-urile să își aleagă un ambasador sportiv pentru a avea parte de o promovare eficientă. Asocierea cu povestea și realizările unui sportiv este o modalitate creativă de a adăuga profunzime oricărui mesaj și pentru a crea o conexiune reală cu fanii și consumatorii. Luarea deciziei de colaborare este ceva ce nu trebuie să fie grăbit. Aceste parteneriate sunt create într-un efort de a genera o multitudine de beneficii pentru brand. Ele pot spori gradul de conștientizare a consumatorilor și pot ajunge la noi segmente de public pentru a conduce conversații online și a vinde produse. Abilitățile și caracteristicile întruchipate de sportivi sunt în mare parte transferabile la cele necesare succesului într-un mediu de lucru; abilitatea de a atinge performanțe maxime, de a depăși obstacolele, de a-și stabili obiective și de a respecta termenele limită. Presiunile de a face aceste lucruri sunt ușor de identificat peste tot. Pot fi la o scară exagerată în cazul provocărilor sau realizărilor atletice, dar aceste abilități fundamentale stau la baza realizării profesionale în toate domeniile.

Deținătoare a unui record mondial, Kiko Matthews a devenit recent cea mai rapidă femeie care a vâslit solo peste Oceanul Atlantic, depășind cu patru zile recordul anterior. A fost deosebit de remarcabil având în vedere că a trecut peste boala Cushing și peste două tumori cerebrale, una fiind tratată chiar cu un an înainte. Prin discursurile sale publice, Kiko nu numai că își împărtășește experiența de viață și aventură, dar creează și legături pentru proiectele viitoare. Acestea oferă o mare oportunitate pentru brand-uri să devină parte din povestea ei.

În 2017, Mollie Hughes a devenit cea mai tânără femeie care a urcat pe muntele Everest atât din laturile sale nordice, cât și sudice. Ea a vorbit apoi în cadrul unei conferințe TEDX despre capacitatea de adaptare, o caracteristică extrem de importantă pentru atingerea succesului. „Mare parte din motivația din spatele realizării acestor lucruri este să-mi depășesc limitele. Totodată, vreau să inspir și alți oameni să o facă, să-și dea seama că deși provocările pot părea uriașe, le poți depăși din postura de persoană normală.”

Deși este de la sine înțeles că brand-urile sportive ar alege sportivi pentru a-și promova produsele, multe altele din afara universului sporturilor nu își dau seama că și ei pot folosi sportul ca instrument de marketing. Capacitatea sportivilor de a motiva și inspira oamenii – oricare ar fi realizările lor – se bazează pe gradul de identificare. Într-o eră a influencerilor, autenticitatea nu a fost niciodată mai importantă.

Starurile din sport sunt staruri dintr-un motiv bine întemeiat. Ei dețin adesea un statut „supraomenesc” în virtutea faptului că sunt cu adevărat talentați în ceea ce fac. Când vine vorba de remarcare în sponsorizare, realizările admirabile și autentice sunt extrem de valoroase. Există o oportunitate considerabilă de a folosi puterea sportivilor cu povești extraordinare, ca ambasadori și vorbitori inspiratori.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata