Daimler din Germania vede recuperarea în 2021 determinând vânzările, profiturile

0

Daimler AG se așteaptă la îmbunătățiri semnificative ale vânzărilor și profitului operațional în 2021 și va compensa pierderea producției cauzată de o penurie de cipuri semiconductoare până la sfârșitul anului, a declarat joi producătorul auto german.

Perspectivele au adus acțiuni la producătorul de mașini Mercedes-Benz în creștere cu 2,5% la tranzacționare timpurie.

Blocajele care cauzează o penurie de cipuri cu semiconductoare își vor reduce vânzările, în special în primul trimestru, a spus Daimler. O mare parte din industria auto s-a străduit să mențină nivelurile de producție din cauza deficitului de cipuri.

Directorul executiv Ola Källenius a declarat în timpul unei conferințe video că Daimler se așteaptă ca aprovizionarea cu cipuri să se îmbunătățească în al doilea trimestru.

El a spus că Daimler și-a arătat clar așteptările sale de vânzări furnizorilor săi, dar nu a aflat până pe 31 decembrie că se va confrunta cu o penurie în primul trimestru.

De asemenea, producătorul auto și-a confirmat rezultatele financiare preliminare pentru 2020, a declarat că, condițiile economice de pe piețele majore ar trebui să revină la normal în 2021 și că nu se așteaptă la alte eșecuri ca urmare a pandemiei.

La fel ca și rivalii, Daimler concurează pentru a aduce pe piață mai multe modele electrificate pentru a îndeplini standardele de emisii de CO2 mai stricte din Europa și China.

CEO-ul Källenius a spus că vânzările de vehicule electrice în 2021 s-ar putea dubla ca procent din vânzările totale ale Daimler.

Vânzările de hibrizi plug-in și vehicule complet electrice au reprezentat 7,4% din vânzările de mașini Mercedes-Benz în 2020, în creștere de la 2% în 2019.

În urma economiilor de costuri și a unei redresări mai rapide decât se aștepta în sectorul auto, Daimler a declarat luna trecută câștigurile grupului său înainte de dobânzi și impozite (EBIT) pentru 2020, care au ajuns la 6,60 miliarde de euro (7,95 miliarde de dolari).
Luna aceasta, a declarat că intenționează să renunțe la Daimler Truck, cel mai mare producător de camioane și autobuze din lume, întrucât încearcă să-și sporească atractivitatea investitorilor ca o afacere concentrată pe mașini electrice de lux.

Daimler a încheiat anul 2020 cu un flux de numerar gratuit ajustat de 9,2 miliarde de euro față de 2,7 miliarde cu un an mai devreme.

Închiderea fabricilor  în prima jumătate a anului 2020 pentru a încetini răspândirea noului coronavirus i-a determinat pe mulți din industrie să se aștepte la un an dezastruos, dar revenirea pieței stimulată de China a ajutat industria să-și revină mai repede decât se aștepta.

La fel ca rivalii săi germani BMW și Volkswagen AG, Daimler a beneficiat de cererea chineză pentru vehicule de lux.

„China a avut o recuperare remarcabilă”, a spus Källenius.

Vânzările Mercedes-Benz în China au crescut cu peste 22% în al patrulea trimestru și cu 11,7% pentru 2020 în ansamblu.

În timp ce Daimler a spus că se aștepta ca afacerea sa premium să crească cu peste 7,5% în 2021, se aștepta ca vânzările sale din China în acest an să crească într-un ritm mai lent, între 2% și 7,5%.

Veniturile grupului și profitul operațional pentru 2021, se aștepta să crească cu mai mult de 7,5%, cu o marjă ajustată din activitatea sa de mașini și autoutilitare Mercedes între 8% și 10%.

Citeste continuarea Daimler din Germania vede recuperarea în 2021 determinând vânzările, profiturile

Citește și