Vânzările de vehicule GM.N ale General Motors Co (GM) în China au crescut cu 12% față de iulie-septembrie față de aceeași perioadă a unui an mai devreme, prima creștere trimestrială a vânzărilor chinezești a producătorului auto din Detroit în ultimii doi ani.
Al doilea cel mai mare producător auto străin din China pe unități – după Volkswagen AG VOWG_p.DE din Germania – a declarat luni că a livrat 771.400 de vehicule în China în al treilea trimestru.
Aceasta a urmat unei scăderi de 5% în al doilea trimestru.
GM are o societate mixtă cu sediul în Shanghai, cu SAIC Motor Corp Ltd 600104.SS, care produce vehicule Buick, Chevrolet și Cadillac.
Are o altă întreprindere, SGMW, împreună cu SAIC și Guangxi Automobile Group, producând mini-autoutilitare fără pretenții și care a început să fabrice mașini de ultimă generație.
Vânzările din China ale mărcii de piață în masă Buick au crescut cu 26% în al treilea trimestru, a declarat GM într-un comunicat.
Vânzările mărcii sale Chevrolet de pe piață au scăzut cu 20%, în timp ce cele ale mărcii premium Cadillac au crescut cu 28%.
Vânzările mărcii Wuling fără buzunare au crescut cu 26%, în timp ce, cele ale vehiculelor Baojun de pe piață au scăzut cu 19%.
GM a văzut vânzările sale din China suferind într-o piață aglomerată și încetinind economia.
Pentru a-și revigora averea, vrea ca vehiculele electrice (EV) să reprezinte peste 40% din lansările noi în următorii cinci ani în China, unde guvernul promovează mașini mai ecologice.
Wuling Hong Guang MINI EV al producătorului de automobile, un EV cu două uși cu un preț de pornire de 28.800 de yuani (4.200 dolari), a fost cel mai vândut vehicul din China în luna august.
Vânzările GM în 2019 au scăzut cu 15% față de un an mai devreme la 3,09 milioane de vehicule. Producătorul auto a livrat 3,65 milioane de vehicule în 2018 și 4,04 milioane de unități în 2017.
Sursa: News24.ro.