Prețurile petrolului au scăzut cu peste 2%, întrucât blocările proaspete din cauza coronavirusului au reînviat îngrijorările cu privire la cererea de produse petroliere, chiar dacă remorcherele s-au străduit să mute o navă de containere blocată care bloca transportatorii de țiței în Canalul Suez.
Companiile futures la brut Brent au scăzut 1,33 dolari, sau 2,1%, la 63,08 dolari pe baril, după ce au sărit 6% peste noapte.
Contractele futures brute din West Texas Intermediate (WTI) au scăzut cu 1,40 dolari, sau 2,3%, până la 59,78 dolari pe baril, după ce au urcat peste 5,9% peste noapte.
Prețurile, care s-au prăbușit la începutul săptămânii din cauza îngrijorărilor cu privire la limitarea pandemiei mai strânse în Europa și întârzierea vaccinului, care stabilește creșterea cererii de combustibil, s-au inversat brusc miercuri la știrile legate de blocaje în Canalul Suez, blocând eventual 10 tancuri petroliere care transportau 13 milioane de barili de petrol.
Zeci de nave se aflau în cele cinci zone de așteptare pentru trecerea prin canalul de aproape 200 km (120 mile), iar mai multe se apropiau de zonă.
„Cu cât această întrerupere durează mai mult, cu atât sunt mai probabile că rafinarii (și) cumpărătorii trebuie să apeleze la piața spot pentru a asigura aprovizionarea din alte părți”, a spus ING Economics, adăugând că, companiile de transport maritim s-au confruntat cu o decizie privind călătoria prin Africa de Sud, provocând întârzieri.
Piața a fost, de asemenea, ajutată miercuri de datele care arată că cererea de benzină din SUA s-a îmbunătățit și că ratele de funcționare ale rafinăriilor au crescut, precum și datele care indică o activitate economică puternică a zonei euro în această lună.
Cu toate acestea, analiștii au spus că astfel de factori de susținere ar putea fi umbrite de îngrijorările tot mai mari cu privire la cererea globală.
„Oricât de mulți factori au existat, nu șterge într-adevăr întrebările legate de cerere care au fost adresate la începutul acestei săptămâni”, a declarat Vivek Dhar, analist al mărfurilor Commonwealth Bank.
„Și, în timp ce accentul a fost pus pe Europa, avem și cazuri de COVID-19 în creștere în locuri precum India și Brazilia, economii în curs de dezvoltare care sunt cu adevărat critice pentru povestea creșterii durabile a cererii de petrol”.
India a raportat miercuri cel mai mare număr de infecții și decese de o zi și a declarat că a fost găsită o nouă variantă de „dublu mutant” a coronavirusului.
Având în vedere îngrijorările persistente ale cererii și scăderea prețurilor, sunt în creștere așteptările ca Organizația Țărilor Exportatoare de Petrol și aliații, numiți împreună OPEC +, să își retragă bordurile actuale de aprovizionare în luna mai, la o întâlnire programată pentru 1 aprilie, au declarat pentru Reuters patru surse OPEC +.
„Este puțin probabil ca piețele petrolului să își reînnoiască impulsul ascendent până la următoarea reuniune a OPEC + de la începutul lunii aprilie, ceea ce ar trebui să lase modificările producției neschimbate”, a declarat Jeffrey Halley, analist senior de piață la OANDA.
OPEC și alți producători sperau să ușureze reducerea producției, dar surse din industrie spun că un nou val de blocaje din întreaga lume amenință să distrugă aceste planuri.
Sursa: Financiarul.ro