Tarifele aeriene din China au revenit în probele potențiale de redresare globală

0

Tarifele aeriene vizionate pe scară largă în China se recuperează până la niveluri pre-pandemice, pe măsură ce turiștii autohtoni conduc o recuperare neuniformă a călătoriilor aeriene, împrăștiind firimituri de speranță într-un sector de călătorii global distrus.
Cu piețele internaționale precum Europa încă în blocare parțială, atenția industriei globale a turismului este îndreptată către noile modele de călătorie ale Chinei, întrucât aduce COVID-19 sub control și ridică limitele de mișcare. Piața internă chineză a depășit în liniște pe piața americană, cândva dominantă, în ceea ce privește dimensiunea în timpul pandemiei, însă focarele multiple de coronavirus înainte de Anul Nou Lunar de luna trecută au oprit revenirea și ar putea duce la pierderi în primul trimestru.

Acum, cu testarea temporară și restricțiile de carantină ridicate din nou, prețurile medii pentru un loc economic în timpul festivalului Qingming 3-5 aprilie, sau vacanța de mormânt, au revenit la 96% din nivelurile din 2019, potrivit datelor de la Ctrip.

Tarifele economice de clasă economică pentru călătoriile de sărbătoare de Ziua Muncii la începutul lunii mai au crescut cu 11% comparativ cu nivelurile din 2019, spune Ctrip, condusă de gigantul de călătorii online Trip.com Group Ltd.

„Se pare că cererea a prins cu adevărat capacitatea încă o dată, iar companiile aeriene decid că nu mai sunt necesare reduceri pentru a stimula cererea”, a declarat Luya You, analist de transport la BOCOM International din Hong Kong.

„Cred că cererea reîncărcată la care se aștepta toată lumea se manifestă în cele din urmă în forță”, a spus You, adăugând că se așteaptă ca randamentele și veniturile să ajungă la normal până în a doua jumătate.

În ultimul an, capacitatea internă chineză a crescut mai repede decât cererea, deprimând tarifele aeriene, deoarece transportatorii au căutat să ocupe cât mai multe locuri posibil. Revenirea la creșterea tarifelor este văzută ca un pas final în recuperare.
Există semne că Statele Unite, o secundă apropiată în ceea ce privește capacitatea internă, urmează o traiectorie similară cu câteva luni în spatele Chinei, pe măsură ce ratele de vaccinare cresc, numărul cazurilor scade și companiile aeriene adaugă mai multe zboruri.

Tarifele medii interne dus-întors din mai până în august rămân cu până la 20% mai mici decât nivelurile din 2019, dar sunt cu până la 36% mai mari decât 2020, a declarat agentul de turism online Hopper. Totuși, Europa se pregătește pentru o a doua vară pierdută în parte din cauza unui deranjament de vaccin COVID-19 și a dependenței puternice de traficul transfrontalier.

Atunci când restricțiile de călătorie vor fi ridicate, piața europeană ar trebui să se aștepte la o „baie de sânge” cu companiile aeriene low-cost, precum Ryanair și Wizz Air, care concurează pentru a oferi cele mai mici tarife posibile, a declarat luna aceasta președintele emerit al Centrului CAPA pentru aviație, Peter Harbison.
În China, vacanța de Anul Nou Lunar este de obicei cea mai aglomerată perioadă pentru companiile aeriene locale. Dar sărbătoarea din acest an a fost o spălare pentru călătoriile cu avionul, capacitatea redusă și prețurile biletelor scăzând la minimele de cinci ani. Acum, companiile aeriene chineze cresc marea capacitate internă pentru următoarele câteva luni, deturnând avioanele de pe piața internațională, care este în mare parte închisă.

Companiile aeriene chineze sunt programate să opereze cu 20,7% mai multe zboruri interne din aprilie până în octombrie comparativ cu 2019, potrivit comandantului de zbor, un furnizor chinez de date privind aviația.
China Eastern Airlines va depăși China Southern Airlines pentru a opera cele mai multe zboruri interne, în timp ce zborurile planificate de Spring Airlines vor crește cu 62,25% față de nivelurile din 2019, a spus compania.

Investitorii au observat. Prețurile acțiunilor pentru cele mai mari trei companii aeriene chineze au recuperat pierderile legate de pandemie.

Dar toate companiile aeriene se confruntă cu noi vânturi frontale din cauza creșterii prețurilor petrolului – exacerbate săptămâna aceasta de un blocaj de transport maritim în Canalul Suez – și îngrijorări legate de restricțiile COVID-19 pe piețele internaționale.

Parash Jain, șeful cercetărilor în domeniul transporturilor din Asia Pacific la HSBC, se așteaptă ca anul 2021 să fie un alt an de pierdere pentru cele mai mari trei companii aeriene chineze și avertizează că acțiunile lor par deja că au depășit.

„Ceea ce vedem este că revenirea inițială a prețurilor acțiunilor a reflectat recuperarea pe piața internă deocamdată, cu petrolul ca vânt frontal, cu schimbul valutar nu mai este un vânt de coadă și restul lumii nu este favorabil”, a spus el.

Sursa: Financiarul.ro

Citește și