Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a început duminică o amplă campanie de verificare a modului în care marile lanţuri de magazine aplică măsurile necesare pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus COVID-19, se menţionează într-un comunicat remis luni de ANPC.
O echipă de inspectori ai Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor (CRPC) Bucureşti-Ilfov, coordonată de preşedintele ANPC, Eduardt Cozminschi, şi de directorul general, Paul Anghel, a început duminică verificările în câteva dintre unităţile de comercializare ale marilor retaileri din zona Bucureştiului.
Până în prezent, magazinele din cadrul Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din Romania (AMRCR) au aplicat diferite măsuri destinate să prevină răspândirea virusului şi să protejeze sănătatea consumatorilor în timpul actului comercial, potrivit rezultatelor controalelor de duminică.
Echipele ANPC au verificat magazinele Metro, Selgros, Carrefour, Profi, Kaufland, Lidl şi Mega Image, unde au constatat că au fost luate următoarele măsuri: cărucioarele de cumpărături sunt igienizate şi dezinfectate de mai multe ori pe zi; sunt puse la dispoziţia clienţilor mănuşi de unică folosinţă şi materiale pentru dezinfectarea mâinilor şi a cărucioarelor înainte de intrarea în magazin; la Metro este verificată temperatura corporală a angajaţilor şi a cumpărătorilor, accesul în magazine fiind permis doar în cazul în care aceasta nu este febrilă; accesul clienţilor în magazine este permis în limita numărului maxim de clienţi aflaţi simultan la cumpărături indicat de autorităţi.
De asemenea, ANPC a mai constatat că în magazine au fost montate panouri din plexiglas transparente pentru a proteja angajaţii de casele de marcat şi de la acces clienţi; au fost plasate informări privind metodele de prevenire a contaminării atât la intrarea în magazine, cât şi pe linia caselor de marcat, şi, în paralel, sunt difuzate frecvent anunţuri audio cu mesaje în acest sens; au fost aplicate marcaje speciale pe podea, care delimitează zonele de protecţie individuală pe linia caselor de marcat, astfel încât să fie preîntâmpinată apropierea perosoanelor una de alta sub limita recomandată de autorităţi; angajaţii au fost dotaţi cu măşti, mănuşi, vizieră sau ochelari de protecţie; casele de marcat şi zonele de lucru (birouri, recepţie marfă, livrari, etc.) au fost dotate cu distribuitoare de materiale de dezinfecţie; a fost intensificată activitatea de curăţenie în cadrul magazinelor, personalul specific fiind dotat cu dispozitive de dispersie în masă a materialelor dezinfectante (atomizoare electrice sau manuale); a fost delimitată zona de servire a peştelui proaspăt, pentru a se evita apropierea clienţilor de marfă şi de angajaţii acestor raioane.
ANPC va continua acest gen de verificări, în magazinele din întreaga ţară, şi îi asigură pe cetăţeni că supraveghează atent piaţa, în mod deosebit în această perioadă, şi urmăreşte permanent felul în care sunt adaptate măsurile luate de agenţii economici la recomandările autorităţilor, pentru protejarea sănătăţii şi vieţii consumatorilor, se menţionează în comunicatul ANPC.
Între ANPC şi Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din Romania s-a constituit un grup de lucru cu scopul de a ţine ambele părţi permanent informate în legătură cu măsurile care se impun în condiţiile pandemiei de Covid-19, astfel încât să existe o practică unitară menită să implementeze cele mai bune metode de protecţie a consumatorilor, precizează Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor.
Sursa: Financiarul.ro.