Care sunt sursele naturale de vitamina D

0

De ce contează atât de mult vitamina D în viețile noastre? Ei bine, deoarece o deficiență de vitamina D, în lipsa suplimentelor sau a surselor naturale care îți procură această vitamină, duc la o stare generală defectuoasă de sănătate. Cercetătorii consideră vitamina D o salvatoare de vieți. Aceștie o numesc așadar vitamina minune, deoarece are grijă să prevină apariția diabetului, cancerului, bolilor de inimă sau chiar a depresiei. Înainte de orice altceva, vitamina D are rolul de a păstra sănătatea optimă a oaselor, mușchilor dar și a sistemului nervos.

Care sunt sursele naturale de vitamina D. De ce vegetarienilor le este dificil

În afară de câteva specii de ciuperci, niciun alt aliment vegetal nu produce vitamina D. Pentru persoanele care țin diete în mare parte vegetariene sau vegane și nu au posibilitatea de a petrece prea mult timp în aer liber, le poate fi destul de greu să obțină cantitatea necesară de vitamina D.

Peștele gras este o sursă de vitamina D

Peștele gras, dar și uleiurile din pește, reprezintă unele dintre cele mai importante surse de vitamina D din surse alimentare.

Unele dintre cele mai renumite sunt:

Uleiul de ficat de cod conține 450 de unități (UI) de vitamina D la o linguriță, ceea ce înseamnă 75 la sută din cantitatea zilnică recomandată (CZR).
Heringul conține 306 UI la o porție de file gătită, ceea ce înseamnă 51 la sută din CZR.
Peștele spadă conține 706 UI pe bucată ceea ce înseamnă 117 la sută din CZR-ul unei persoane.

Anumite tipuri de ciuperci îți pot fi sursa naturală de vitamina D

Dacă unor persoane nu le place peștele, dacă sunt vegane, vegetariene sau poate țin post, ciupercile specifice pot fi o opțiune nemaipomenită. Unele tipuri de ciuperci conțin din plin vitamina D.

Acestea sunt:

Ciuperci de maitake crude conțin 562 UI la 50 de grame (g), ceea ce reprezintă 94 la sută din CZR.
Ciuperci de shiitake uscate conțin 77 UI la 50 g, ceea ce reprezintă 12 la sută din CZR.
Ciupercile cu expunere la lumina ultravioleta (UV) pot conține, de asemenea, cantități mari de vitamina D. Dintre acestea, se numără ciupercile albe crude expuse la UV. Acestea conțin 523 UI la 50 g, ceea ce reprezintă 87 la sută din CZR-ul unei persoane.

Gălbenușul de ou reprezintă o sursă benefică de vitamina D

Un aliment bogat în vitamina D mai poate fi, de asemenea, gălbenușul de ou, în special dacă găinile au fost crescute în aer liber, sub razele soarelui. De exemplu, o omletă formată din două ouă mari de găină conține 88 UI, ceea ce înseamnă 15% din CZR-ul unei persoane.

Sursa – Glow Magazin.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata