Modul în care drama „Finding Alice” oferă o imagine „autentică” asupra durerii

0

Este rar ca o emisiune TV sau un film fictiv să capteze durerea reală în mod eficient și sincer, având în vedere dificultatea de a găsi un echilibru între suprasentimentalitate și întuneric abject.

Însă asumarea unei astfel de provocări a fost considerată utilă de către producătorii serialului ITV în șase părți Finding Alice. Alice este o tânără femeie care a rămas brusc lăsată de izbeliște și care încearcă să se „regăsească” după ce partenerul ei Harry a murit din cauza căderii aparente pe scările casei „inteligente” a visului lor fulger, pe care el și-a construit-o cu devotament.

Harry a fost stânca lui Alice, cel pe care s-a bazat pentru orice și care i-a dat un sentiment de sine, chiar dacă este mama lui Charlotte de 16 ani. Și dacă durerea pierderii și dezorientării lui Alice nu este suficientă, moartea lui Harry dezgropă o multitudine de secrete și datorii ascunse și stârnește diviziuni mai largi de familie care amenință să o înghită. Ideea pentru dramă a apărut cu Roger Goldby, notabil ca regizor în serialul ITV The Durrells.

Și cei doi cei mai apropiați colegi ai săi din acel spectacol – vedeta lui Keeley Hawes și scriitorul Simon Nye – s-au înrolat pentru noul său proiect.

„Moartea în cazul său este foarte traumatică și oribilă, dar este moștenirea durerii care vine după, cu care suntem cu toții atinși la un moment dat în viața noastră mai tare sau mai ușor”, spune Goldby despre geneza ideii sale.

„Poate fi destabilizant, catastrofal, șocant și atotcuprinzător atunci când restul lumii continuă în jurul tău”, continuă el.

„Îți negociezi drumul prin acea călătorie care mă interesa mai degrabă decât moartea însăși. „Și unul dintre cele mai importante lucruri a fost să fim autentici, reali și veridici și să-l tratăm cu respect. Nu este un documentar, dar am vrut să fim foarte sinceri”.

Hawes, care este, de asemenea, un producător executiv al emisiunii, împreună cu Goldby și Nye, joacă rolul nedumeritei Alice, pe care o urmărim de la un șoc la altul, în urma morții lui Harry.

De asemenea, ea trebuie să aibă de-a face cu părinții lui Harry, Minnie (Gemma Jones) cu fruntea permanent brăzdată și Gerry (Kenneth Cranham), care continuă să fie neinvitați din motive care nu sunt clare. În timp ce părinții lui Alice, Roger (Nigel Havers) și snobul acerb Sarah (Joanna Lumley), nu fac decât să-i intensifice problemele, care includ polițiști suspicioși, vizitatori neașteptați și realizarea că datoria de afaceri nu era singurul secret al lui Harry.

Scriitorul Nye crede că acest proces stratificat de povestire conferă dramaturgiei autenticitate.

„Alice se pregătește pe măsură ce merge mai departe. Își găsește drumul, în special în legătură cu ceilalți membri ai familiei sale, care nu-i fac mai ușor să aibă o trecere lină spre refacerea încrederii ei”, spune el.

„Există etape de durere și există o diferență uriașă între a muri brusc la 40 de ani și a muri liniștit când ai 85 de ani și ai avut timp să-ți limpezești gândurile și să-ți ascunzi urmele dacă ai vreun secret, lucru pe care mulți oameni îl fac.”

Sursa – Glow Magazin.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata