4 lucruri care te fac să dormi mai bine

0

Specialiștii ne oferă multe sfaturi despre cum să dormim mai bine noaptea, în general sfaturi legate de odihnă, relaxare, învingerea stresului.

În această perioadă stresantă, multe persoane au probleme cu somnul: unii au un program haotic și își schimbă în permanență ora de culcare, alții au o alimentație necorespunzătoare, altora le lipsește orice formă de activitate fizică. s.a.m.d.

Noi vă oferim astăzi o nouă perspectivă pentru îmbunătățirea somnului, o perspectivă care nu le anulează pe celelalte, ci pot foarte bine să conlucreze pentru sporirea relaxării și în final pentru un somn relaxant și liniștit.

Specialiștii ne oferă multe sfaturi despre cum să dormim mai bine noaptea, în general sfaturi legate de odihnă, relaxare, învingerea stresului.

În această perioadă stresantă, multe persoane au probleme cu somnul: unii au un program haotic și își schimbă în permanență ora de culcare, alții au o alimentație necorespunzătoare, altora le lipsește orice formă de activitate fizică. s.a.m.d.

Noi vă oferim astăzi o nouă perspectivă pentru îmbunătățirea somnului, o perspectivă care nu le anulează pe celelalte, ci pot foarte bine să conlucreze pentru sporirea relaxării și în final pentru un somn relaxant și liniștit.

Pe lângă aceste cauze, esențiale și ele pentru un somn liniștit, există și alte lucruri mai la îndemâna noastră de a le rezolva, elemente care au legătură cu felul în care ne aranjăm patul.

Din acest punct de vedere, există 4 lucruri ce țin de mediul în care dormim, care ne pot îmbunătății calitatea somnului, pe care vi le vom prezenta în rândurile următoare.

1. Cumpără lenjerii de pat de calitate

Dacă și tu ești nemulțumit de felul în care dormi noaptea, nu-ți găsești deloc poziția perfectă pentru un somn liniștit, s-ar putea să fie din cauza unei lenjeriei de pat. Dacă aceasta este slabă din punct de vedere calitativ, somnul îți este cu siguranță afectat. Nu mai vorbim de cele care se degradează repede, cele care își pierd culoarea în timp, al căror material își strică textura, scămoșându-se și devenind insuportabil pe piele.

O lenjerie de pat scămoșată, rigidă, neplăcută la atingere te poate face să-ți pierzi somnul, oricât de obosit ai fi. De calitatea lenjeriei de pat depinde foarte mult felul în care dormim noaptea, mai bine, sau mai rău.

Dacă dorești un somn mai bun, n-ai decât să alegi produse de calitate, cum ar fi lenjeriile de pat de la Nevera, bumbac satinat, finet ori cocolino și vei vedea cât de eficiente sunt acestea și cât de mult vor conta pentru odihna ta.

Dacă optezi pentru lenjeriile din bumbac 100%, este important de știut că sunt rezistente în timp, își mențin bine culorile, dar au și un mic dezavantaj, și anume acela că rețin umezeala, lucru care ne determină să trecem ușor către al doilea lucru pe care dorim să vi-l recomandăm pentru a dormi mai bine noaptea.

2. Folosește o protecție de saltea

Protecțiile pentru saltele sunt absorbante și ele fac ce nu reușește lenjeria de pat să facă până la capăt – să-ți ofere un somn odihnitor chiar și în cazul în care transpirăm. Faptul că se umezește lenjeria de pat nu este așa mare problemă, dar poate să devină una importantă dacă această umezeală trece către saltea.

Umezeala pe saltea înseamnă în timp miros neplăcut și apariția bacteriilor și a acarienilor.

O husă de protecție pentru saltea este exact ce trebuie pentru a ține umezeala, acarienii și bacteriile departe de patul nostru.

Și, firește, aceste deziderate conduc în final către o îmbunătățire vizibilă a calității somnului.

3. Alege perne potrivite

Rolul pernelor în timpul somnului este unul destul de important. Specialiștii ne recomandă să dormim culcați pe o parte, iar capul să ne fie sprijinit pe pernă, astfel încât coloana vertebrală să nu se deformeze în timpul somnului. Din acest motiv trebuie să alegem cu grijă pernele, pentru ca acestea să ne asigure un somn odihnitor.

O pernă de calitate trebuie să aibă o anumită dimensiune, potrivită corpului tău, în primul rând, iar mai apoi, calitatea derivă din materialele din care este confecționată.

Când vorbim de calitatea intrinsecă a pernii, ne gândim în primul rând la umplutura ei și la materialul din care este realizată.

Cele mai bune umpluturi de perne sunt cele realizate din puf de gâscă, din fibre de bambus ori din puf siloconizat cu proprietăți antiaglomerare, hipoalergenice și care permite aerului să circule în zona cefei.

4. Pilota trebuie să fie confortabilă, ușoară

O pilotă cu o calitate îndoielnică nu are cum să-ți asigure un somn liniștit. Materiale sintetice de slabă calitate cu siguranță îți vor alunga mai degrabă somnul.

O pilotă de calitate este esențială pentru un somn odihnitor și relaxant.

În primul rând alegerea ta trebuie să fie făcută în acordul cu anotimpul, de aceea noi îți recomandăm să faci alegerea potrivită din acest punct de vedere. Fie alegi o pilotă pentru 4 anotimpuri, fie alegi pilote diferite pentru iarnă și vară.

Pentru iarnă, îți sugerăm să alegi pilote umplute cu materiale naturale cum ar fi puful de gâscă, lână, etc.

Pentru vară, te sfătuim să alegi pilote realizate din materiale respirabile, ușoare, răcoritoare care să-ți asigure un somn bun.

Pentru că suntem diferiți, și nevoia de temperatură este diferită de la individ la individ, unii vor să aibă 19 grade Celsius iarna în casa, alții nu pot trăi decât dacă termometrul arată peste 25 grade Celsius. Din acest motiv nu pot exista niște recomandări unanim valabile, ci în final voi trebuie să vă analizați nevoile și să luați decizia în funcție de ele.

Firește că sunt multe alte lucruri care pot contribui la un somn odihnitor, noi v-am prezentat doar 4 elemente, care, din punctul nostru de vedere, sunt esențiale pentru a te face să dormi mai bine.

Așadar, dacă v-ați tratat insomniile și încă aveți probleme cu somnul, puteți să luați în calcul și aceste aspecte ce țin mai degrabă de partea materială decât de cea spirituală.

În speranță că v-am fost de folos și veți găsi de ajutor aceste rânduri, vă dorim: Somn ușor!

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata