Deversarea de petrol din Mauritius: Incidentele majore sunt mai puțin frecvente?

0

Recenta revărsare de petrol de pe insula Mauritius a adus pericolele mutării unor mari cantități de petrol pe mare sub lumina reflectoarelor. MV-ul Wakashio, operat de Japonia, s-a aruncat în largul insulei Oceanului Indian și se crede că a scurs peste 1.000 de tone de petrol într-o zonă sensibilă la mediu.

Cât de mult petrol s-a pierdut? Merită menționat faptul că unele dintre cele mai mari deversări de petrol maritim nu au implicat nave deloc.

În 1991, forțele irakiene care invadau Kuweit-ul au eliberat în mod deliberat opt ​​milioane de barili de petrol în Golf, în scopul de a antrena un atac condus de SUA.

Și în 2010, a avut loc un accident major pe platforma petrolieră Deepwater Horizon din SUA, ceea ce a dus la cantități uriașe de petrol în Golful Mexic.

Ce provoacă aceste vărsări de petrol?

Din 1970 până în 2019, jumătate din deversările mari s-au aflat în mări deschise și mai mult de jumătate dintre acestea au fost atunci când o navă a lovit o altă navă sau a încadrat sau a fost avariată lovind ceva sub apă.

Aceste tipuri de incidente de coliziune au fost și mai probabile atunci când vasele navigau pe căile navigabile interioare sau în porturi. Doar o mică proporție s-a întâmplat în timpul încărcării și descărcării sau s-au datorat defecțiunii carenei, defecțiunilor echipamentului, incendiilor, exploziilor sau avariilor provocate de vreme.

De fapt, în timp ce numărul total de deversări a scăzut, numărul cauzat de coliziuni a crescut (probabil așteptat din cauza creșterii traficului de nave).

Din 2010, 44% din deversările mai mari de șapte tone s-au datorat coliziunilor de diferite feluri – mai mari decât proporțiile din deceniile anterioare.

Cât despre daunele provocate de vărsările de petrol?

Orice vărsare de petrol poate fi un dezastru pentru mediu și chiar o scurgere mai mică poate provoca pagube semnificative. Deoarece uleiul este mai puțin dens decât apa sărată, acesta plutește și formează o peliculă subțire la suprafață. Uleiul plutitor se lipește de blana și penele mamiferelor și păsărilor marine, eliminând proprietățile lor izolatoare și respingătoare de apă și expunându-le la frig.

Mai mult, creaturile pot fi otrăvite prin înghițirea reziduurilor de ulei. Iar volumul de ulei vărsat nu trebuie întotdeauna să fie imens pentru a cauza o problemă. Depinde de locul în care apare, care sunt condițiile meteorologice predominante la momentul respectiv și de alți factori precum rapiditatea unei operațiuni de curățare.

Sursa – Glow Magazin.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata