Nu puteți opri muzica, așa cum spune o melodie veche a discotecii – dar într-un fel sau altul, coronavirusul s-a apropiat destul de mult.
În culmea pandemiei, cu magazinele de discuri închise și etichetele care se luptă, fluxul de noi lansări de album s-a încetinit până la un punct.
Acum industria începe să ridice ritmul din nou, dar cumpărătorii sunt încă reticenți să viziteze High Street pentru noi LP-uri și CD-uri. În blocare, am învățat să comandăm mai multe albume online și modul în care folosim serviciile de streaming de muzică s-a schimbat și el.
Și, în timp ce muzica live se poate relua în Anglia începând cu acest weekend, este probabil să fie restricționată, întrucât măsurile de distanțare socială înseamnă că un număr mai mic de clienți plătitori vor fi permisi în locuri.
Deci, cum s-au confruntat diferite sectoare ale afacerii muzicale?
Eticheta de înregistrare
„A fost o provocare, să spunem cel puțin”, spune Adam Velasco, directorul Cherry Red Records, o etichetă independentă care este una dintre cele mai mari companii de pe piața reeditării muzicale.
Albumele fizice sunt vânzători mari pentru etichetă, iar seturile de cutii sunt foarte apreciate de colecționari.
La începutul pandemiei, distribuitorii și depozitele din întreaga lume se închideau, forțând compania să reducă noile versiuni.
„Nu avea rost să planificăm lucrurile pentru mai și iunie. Cine știa unde vom fi?” el spune.
„Dar am făcut tot ce am putut pentru a ne angaja cu baza noastră de fani.”
Asta însemna oferirea de reduceri, vânzări flash și alte oferte speciale prin intermediul site-ului Cherry Red.
Însemna, de asemenea, să răspundă clienților „de o anumită vârstă” care au sunat să spună că nu sunt pe internet și nu știu de unde să cumpere albume fizice în timp ce magazinele de înregistrări erau închise.
Însă efortul a fost plătit, cu marii vânzători ai casei aflate în blocaj, inclusiv noul album al reședinților, Metal, Meat & Bone, plus reeditări de lux de la artiști precum Be Bop Deluxe și Laura Branigan.
Cherry Red și-a reluat programul de lansare în iulie, mai devreme decât mulți dintre concurenții săi.
„Am fost încrezători că ajungem la fanii noștri, iar oamenii le era foame să cumpere noi lansări”, spune domnul Velasco.
Sursa – Glow Magazin.