Asociația Marilor Rețele Comerciale din România dizolvă știrile false apărute în spațiu public care anunță închiderea unor supermarketuri în contextul pandemiei. AMRCR asigură întreaga țară că nu au existat discuții oficiale sau neoficiale în acest scop.
„ARMRCR infirmă categoric informațiile privind închiderea unor magazine ale rețelelor de comercializare a produselor alimentare.
Cu privire la informațiile apărute în spațiul public referitoare la închiderea unor magazine ale rețelelor de comercializare a produselor alimentare, Asociația Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR) infirmă categoric astfel de informații mediatizate sub diferite forme.
Nu au avut loc și nici nu se desfășoară în prezent discuții oficiale sau neoficiale privind o sistare a activității unor lanțuri de magazine alimentare care activează în România”, transmite Asociația în comunicat.
În plus, în această direcție, ministerul Afacerilor Interne lansează un avertisment pe pagina sa de Facebook și susține că infracțiunea de comunicare de informații false se pedepsește cu închisoare de la 1 la 5 ani.
„Având în vedere știrile false transmise în spațiul public privind închiderea unor supermarketuri, atașăm comunicatul Asociației Marilor Rețele Comerciale din România prin care sunt infirmate aceste zvonuri, afirmându-se ferm că niciun mare comerciant NU are intenția să închidă magazinele.
Vă reamintim că săvârșirea infracțiunii de “comunicarea de informații false”, faptă prevazută de art 404 Cod Penal, se pedepsește cu închisoare de la 1 la 5 ani.
Facem apel către toate instituțiile de presă să NU dea publicității informații care nu sunt verificate din surse oficiale.
Totodată, facem un apel public la cetățeni să nu răspândească pe rețelele de socializare, sau pe alte canale, informații care nu provin din surse oficiale”, scrie ministerul Afacerilor Interne în postare.
Clienții marilor retailer precum Lidl și Kaufland sunt îndemnați:
- să aibă un comportament responsabil în această perioadă și să aibă grijă la cei din jur;
- să cumpere responsabil și să evite risipa alimentară;
- să vină neînsoțiți la cumpărături;
- să respecte regulile de prevenție și igienă;
- să folosească dezinfectantul de mâini de la intrarea din magazine;
- să păstreze distanța de siguranță de minimum 1 metru;
- să opteze pentru plata cu cardul sau telefonul, în locul bancnotelor;
Pe baza recomandărilor oficiale ale autorităților, am făcut o serie de recomandări pentru clienți, printre care se numără:
-
- Evitarea cumpărăturilor în timpul orelor de vârf (17:00-19:00)
- Evitarea zonelor aglomerate
- Păstrarea distanței de cel puțin 1 m față de alte persoane
- Plata cu cardul bancar
- Spălarea foarte bine a alimentelor înainte de consum
- Spălarea cât mai frecventă pe mâini cu apă și săpun timp de cel puțin 20 de secunde
- Evitarea atingerii feței, ochilor, nasului sau gurii dacă nu au mâinile igienizate
- Adoptarea unui comportament responsabil în ceea ce privește numărul de produse achiziționate
- Evitarea deschiderii ambalajelor produselor pe care nu le achiziționează
- Atingerea doar a fructelor și legumelor pe care urmează să le cumpere
Sursa: capital.ro
Sursa foto: pixabay.com
Sursa – Glow Magazin.