Top 8 sporturi pe care le poți practica dacă ești gravidă

0

Orice sport, exercițiu sau formă de mișcare este binevenită, motiv pentru care ar trebui să acționezi ca atare. Chiar dacă ești într-o etapă mai delicată a vieții tale, trebuie să ții minte faptul că sportul este foarte indicat în această perioadă, iar specialiștii în fitness și sport au realizat o listă cu cele mai potrivite sporturi pe care le poți face atunci când ești însărcinată.

Află așadar care sunt cele 8 sporturi pe care le poți practica în perioada sarcinii:

  1. Mersul pe jos. Este cea mai ușoară variantă a sportului, nu îți va afecta nici coloana și nici articulațiile. Este de asemenea mult mai recomandat decât alergatul.
  2. Mersul pe bicicletă. Cel mai minunat lucru la bicicletă este că îți poate susține greutatea. Dacă nu prea ești o fană înrăită a traficului sau nici a mersului prin parc, atunci poți lua o bicicletă staționară pe care o poți utiliza acasă.
  3. Alergarea și joggingul. Dacă pasiunea ta este dedicată alergatului, sau dacă te-ai obișnuit până acum să alergi, o poți face și în această perioadă. Ai grijă totuși să nu îți crească temperatura corporală prea mult și în special, să ai o încălțăminte adecvată.
  4. Înotul sau aqua gym. Mulți medici și specialiști în sport susțin că înotul ar fi cea mai sigură modalitate de a face sport pentru gravide. Înotul păstrează tonusul muscular în această perioadă și nu îți tensionează articulațiile.
  5. Urcatul scărilor. Urcatul scărilor reprezintă o opțiune ideală pentru a-ți facilita ritmul cardiovascular, de aceea este și foarte recomandat, chiar și celor mai sedentare persoane. Este cea mai ușoară activitate sportivă pe care o poți face.
  6. Yoga. Este foarte renumită ideea conform căreia yoga alungă stresul și ajută la relaxarea corpului, dar mai ales a minții. Cele mai multe tipuri de yoga sunt sigure pentru femeile însărcinate, atâta timp cât nu le solicită prea tare.
  7. Dansul. Poți să dansezi în continuare și la tine acasă sau la o sală de dans care oferă cursuri speciale pentru gravide. Ai totuși grijă să nu exagerezi cu țopăitul.
  8. Exercițiile Kegel. Și ultimul exercițiu, este chiar cel special pentru femeile însărcinate. Gravidele care le vor practica vor afla că vor naște mult mai ușor. Acest tip de exerciții ajută la întărirea mușchilor și reduce așadar două probleme mari din timpul travaliului: slăbirea vezicii urinare dar și apariția hemoroizilor.

Sursa – Glow Magazin.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata