McDonald’s Corp a ratat joi estimările Wall Street pentru profit și venituri trimestriale, întrucât a doua rundă de blocaje în anumite părți ale Europei i-a afectat afacerea și a contracarat creșterea vânzărilor lanțului de hamburgeri pe piața SUA.
Mai multe țări europene au anunțat restricții dure, deoarece criza sănătății a scăpat de sub control la sfârșitul anului trecut, adăugându-se la necazurile industriei de restaurante, care deja se îndepărta de impactul pandemiei pentru o mare parte a anului.
McDonald’s a declarat că restricțiile au un impact asupra piețelor din străinătate, în special a celor cu mai puține locații de tip drive-thru și că se așteaptă ca unele dintre ele să rămână atât timp cât controlul pandemiei asupra lumii va continua.
Vânzările comparabile din al patrulea trimestru pentru segmentul piețelor internaționale ale lanțului de restaurante au scăzut cu 7,4% în al patrulea trimestru, în mare parte din cauza slăbiciunii din Franța, Germania, Italia și Spania, unde criza sănătății a fost mai intensă.
Analiștii au prognozat o scădere de 5,03% pentru segment, conform datelor IBES de la Refinitiv.
Cu toate acestea, vânzările comparabile în Statele Unite au crescut cu 5,5%, o îmbunătățire față de trimestrul anterior și mai bună decât estimarea de creștere cu 5,15%, întrucât compania s-a bazat pe drive-thrus și pe colaborarea celebrităților, inclusiv lansarea publicului favorit Travis Scott Meal, pentru a-și conduce afacerea.
În general, vânzările comparabile globale au scăzut cu 1,3% pentru trimestrul încheiat la 31 decembrie, mai bine decât scăderea anticipată de 1,46%.
Veniturile totale au scăzut cu 2,1% la 5,31 miliarde de dolari, lipsind estimarea de 5,37 miliarde de dolari.
Venitul net a scăzut cu 12,4%, până la 1,38 miliarde de dolari.
Cu excepția articolelor unice, compania a câștigat 1,70 dolari pe acțiune, ratând estimarea medie a analistului cu 8 cenți.
Acțiunile celui mai mare lanț de fast-food din lume au scăzut cu aproximativ 1% la tranzacționare înainte de deschidere.
Citeste continuarea Câștigurile McDonald’s ratează estimările pe măsură ce blocajele europene reduc vânzările