Vânzările cu amănuntul din Marea Britanie s-au recuperat parțial în februarie, ajutate de consumatorii închiși care primesc mobilier de exterior în pregătirea micilor petreceri în grădină și cuplurilor care cumpără cine de Ziua Îndrăgostiților acasă, mai degrabă decât în restaurante.
Volumul vânzărilor a crescut cu 2,1% lunar – în conformitate cu un sondaj realizat de Reuters de către economiști – după o scufundare de peste 8% în ianuarie, când Anglia a revenit într-un episod de carantină și restul Regatului Unit a fost, de asemenea, sub restricții dure.
Vânzările cu amănuntul au scăzut cu 3,7% comparativ cu februarie 2020, înainte ca pandemia să lovească majoritatea economiilor occidentale, mulți comercianți cu amănuntul neesențiali fiind încă închiși. Comercianții cu amănuntul au văzut vânzările scăzând cu mai mult de jumătate la nivelul lor pre-pandemic. Dar mulți dintre aceștia au găsit modalități de a atenua lovitura ultimei carantine prin îmbunătățirea sau deschiderea operațiunilor de cumpărături online. Biroul de Statistică Națională a declarat că ponderea cumpărăturilor făcute online a atins un nivel record de 36,1%.
„Merită să spunem că vânzările generale au scăzut cu „doar ”în jur de 4% față de nivelul de dinainte de virus, o îmbunătățire semnificativă față de ceea ce am văzut în primăvara trecută”, a spus economistul ING James Smith.
„Experiența carantinei ne spune, de asemenea, că va dura probabil doar câteva săptămâni până când vânzările vor reveni – sau vor depăși – nivelurile de dinainte de virus după deschiderea magazinelor.”
ONS a declarat că recuperarea lunii februarie din ianuarie, când vânzările au scăzut cu 8,2% din decembrie, a fost ajutată de creșterea cumpărăturilor la magazinele de tip buget, cărora li s-a permis să rămână deschise pentru că vindeau alimente.
„De asemenea, bunurile de uz casnic au avut rezultate bune, feedback-ul sugerând că, cheltuielile pentru îmbunătățirea locuințelor și produsele pentru exterior au sporit vânzările, deoarece consumatorii s-au pregătit pentru o reducere a restricțiilor de carantină”, a declarat statisticul ONS Jonathan Athow.
Comercianții cu amănuntul pentru îmbunătățirea locuințelor precum B&Q și Wickes au avut performanțe puternice în timpul crizei. Luni, proprietarul B&Q, Kingfisher, a raportat o creștere de 44% a profitului pe tot anul și un început puternic pentru noul său exercițiu financiar.
Banca Angliei spune că, gradul în care gospodăriile își cheltuiesc economiile pe care le-au acumulat în timp ce erau blocate acasă va determina viteza de recuperare a Marii Britanii după cel mai grav șoc economic din ultimele trei secole.
Primul ministru Boris Johnson intenționează să permită grupurilor de până la șase persoane să se întâlnească în grădini începând cu 29 martie. Se așteaptă ca, comercianții cu amănuntul neesențiali să se redeschidă pe 12 aprilie.
Sursa: News24.ro.