Șeful digital al Uniunii Europene a invitat companii, printre care Alphabet GOOGL.O, Apple AAPL.O, Amazon AMZN.O și Facebook FB.O, să poarte discuții video săptămâna viitoare pentru a discuta proiectele de reguli pentru a-și reduce competențele, a declarat joi un oficial al UE.
Companiile de tehnologie și platformele online au făcut lobby intens pentru a încerca să reducă normele de reglementare propuse, pe care comisarul pentru piața internă Thierry Breton, responsabil cu reglementarea digitală, le va prezenta oficial împreună cu comisarul pentru concurență, Margrethe Vestager, pe 9 decembrie.
Înainte de aceasta, videoconferința din 24 noiembrie va discuta regulile propuse, care sunt cunoscute sub numele de Digital Services Act (DSA) și Digital Markets Act (DMA).
Unele companii nu cred că discuția va duce la schimbări în această etapă târzie, au spus persoane apropiate companiilor, sub condiția anonimatului.
DSA va solicita companiilor tehnologice să explice modul în care funcționează algoritmii lor și, de asemenea, să își deschidă arhivele publicitare autorităților de reglementare și cercetătorilor.
DMA vizează gatekeeperii online cu o listă de informații, cum ar fi schimbul de date cu rivalii și autoritățile de reglementare și nu trebuie, cum ar fi faptul că nu favorizează propriile servicii.
Breton a invitat directori executivi din aproximativ 20 de companii, printre care se numără și Microsoft, Booking.com, Expedia, Trivago, DuckDuckGo, a spus o persoană familiarizată cu această chestiune.
Nu era clar dacă directorii executivi vor participa sau vor trimite directori superiori. Breton va avea nevoie de feedback din partea țărilor UE și a Parlamentului European înainte de a putea fi adoptat un proiect final, un proces care poate dura un an sau mai mult.
Citeste continuarea Șeful digital al UE va discuta cu giganții tehnologici despre reguli care să le limiteze puterea