Trenduri în business pentru 2024. Care sunt principalele schimbări anul acesta

0

2024 este un an dinamic, care vine cu multe schimbări în business și pe piața muncii. Pentru a fi pregătit, este important să fii la curent cu noile trenduri, mai ales că mediul de business este destul de schimbător, uneori noutățile venind destul de rapid. Descoperă mai jos câteva tendințe din mediul de business, specifice acestui an, care să te ajute să navighezi mai ușor prin incertitudine.

 

Inteligența artificială, parte a procesului de recrutare

Inteligența artificială e unul dintre trendurile care au cunoscut o creștere semnificativă anul trecut, ca parte integrantă a mai multor industrii. În domeniul recrutării, inteligența artificială analizează deja cantități mari de date pentru a descoperi candidații potriviți pentru anumite roluri, iar prin automatizarea sarcinilor consumatoare de timp, urmează ca AI să eficientizeze și mai mult procesul de angajare, permițând recrutorilor să se concentreze pe lucrurile importante.

Descoperă mai multe insights utile pentru 2024, un an în care rolul recrutorului este mai important decât oricând.

Evoluția lucrului remote

Lucrul remote este o temă în trend și în 2024, chiar dacă majoritatea companiilor încurajează lucrul de la birou, pentru mai multă ușurință în comunicare și productivitate. Crescut în popularitate odată cu pandemia din 2021, lucrul remote rămâne una dintre preferințele noilor generații, fiind adoptat pentru mai multă flexibilitate și pentru a câștiga timp. Mulți tineri își doresc să lucreze de la distanță, ca nomazi digitali, odată cu creșterea tehnologiei, care permite mult mai multe lucruri. Cu toate acestea, oferta de joburi remote este în scădere în acest an, în jur de 5% dintre noile joburi fiind remote.

Personalizarea în mediul digital

Un alt trend destul de important pe piața de business din România este cel al personalizării. Modul în care petrecem timp în mediul online s-a schimbat în ultimii ani, iar personalizarea conținutului pe care fiecare utilizator îl consumă în spațiul virtual este o direcție care crește. De la produse și servicii personalizate, până la comunicare personalizată și chiar automatizată prin inteligență artificială, acest trend pare că va fi în atenția noastră și în 2024.

Sustenabilitatea

Un alt trend destul de prezent în mediul de business din acest an este sustenabilitatea. Din ce în ce mai mulți consumatori preferă să cumpere de la afaceri prietenoase cu mediul înconjurător, care folosesc ambalaje sau materiale reciclabile ori biodegradabile. Mai ales tinerii și reprezentanții generațiilor noi sunt preocupați de amprenta pe care o lasă asupra mediului înconjurător. Consumatorii preferă să susțină, prin deciziile lor de cumpărare, afacerile care fac bine celor din jur și mediului.

Evoluția tehnologiei

Tehnologia, de la inteligența artificială, la personalizarea în mediul digital și până la tehnologiile 5G, este în continuă dezvoltare. Utilizarea tehnologiei în majoritatea sectoarelor economice din întreaga lume vine cu nevoia de adaptare la nou, dar și cu eficientizare și evoluție. De exemplu, un studiu menționează că întreprinderile doresc să mute aproximativ 60% din patrimoniul lor IT în cloud până în anul 2025.

Gig economy

Un alt trend în creștere în 2024 este evoluția gig economy și înmulțirea joburilor part time sau project based. Există deja un stil de lucru mai flexibil, care convine atât companiilor, cât și oamenilor aflați în căutarea unui al doilea job pentru a-și suplimenta veniturile sau care vor un stil de viață mai flexibil. Colaborările de tip „freelance” vin cu un set de avantaje și pentru companii, dar și pentru freelanceri, fiind un mod de lucru mai flexibil și adaptat tendințelor.

Pe lângă trendurile de mai sus, este important să menții o minte deschisă și să te adaptezi constant la noutăți. Încearcă să fii mereu atent la cele mai noi tendințe și vei putea fi cu un pas în față, încercând să folosești aceste trenduri în avantajul tău.

 

Citește și