317.000 de solicitări de suspendare a ratelor primite de la clienţi, solutionate

0

La două luni de la debutul crizei de sănătate generată de pandemia COVID-19, Băncile din România au soluţionat, peste 83% din cele aproximativ 317.000 de solicitări depuse de clienţii persoane fizice şi juridice pentru suspendarea obligaţiilor de plată lunare din contractele de credit, a anunţat luni Asociaţia Română a Băncilor (ARB).

Au fost soluţionate aproximativ 265.000 de solicitări, din care jumătate în baza Ordonanţei de Urgenţă 37/2020. Restul solicitărilor se află în curs de procesare.

Astfel, solicitările clienţilor au avut la bază atât cadrul legal creat de prevederile OUG 37/2020 privind acordarea unor facilităţi pentru creditele acordate de instituţiile de credit debitorilor care au fost afectaţi direct sau indirect de efectele pandemiei, cât şi măsurile de sprijin adoptate proactiv de bănci începând cu luna martie.

Actual,aproximativ 303.000 clienţi persoane fizice şi până în 14.000 de companii au depus solicitări de suspendare a plăţii ratelor, ceea ce reprezintă sub 20% dintre creditele acordate persoanelor fizice şi sub 14% din totalul creditelor accesate de persoanele juridice.

Termenul iniţial de depunere a solicitărilor în baza OUG 37/2020 a fost extins, conform modificărilor normative adoptate recent. Astfel, clienţii ale căror venituri au fost afectate direct sau indirect de situaţia generată de pandemie pot depune cereri pentru suspendarea obligaţiilor de plată lunare din contractele de credit până la data de 15 iunie 2020. În baza OUG 37/2020, banca analizează solicitarea formulată de client şi în termen de maximum 15 zile de la data primirii solicitării comunică acestuia decizia. În cazul aprobării solicitării debitorului, prelungirea duratei contractuale produce efecte de la data comunicării de către client a solicitării de suspendare către bancă.

Incă de la apariţia primelor semne de dificultate financiară a clienţilor săi, in comunicat se menţionează faptul că sistemul bancar din România a înţeles, importanţa asigurării unui sprijin temporar şi real pentru aceştia. Comunitatea bancară este deschisă şi caută în permanenţă soluţii pentru a fi alături de clienţii afectaţi în mod real de efectele negative generate de pandemie.

“Facem apel la responsabilitatea şi solidaritatea decidenţilor pentru a permite acordarea acestui sprijin exclusiv către categoriile de clienţi, persoane fizice şi juridice, afectate direct sau indirect de această situaţie de criză. Altfel, crearea unei presiuni suplimentare artificiale asupra sistemului bancar riscă să aibă un efect negativ asupra economiei României şi a românilor, generând totodată un risc suplimentar pentru stabilitatea sectorului bancar, parte a Infrastructurii Critice Naţionale. Este indicată utilizarea optimă a resurselor economice ale sistemului bancar, astfel încât să putem asigura tracţiunea necesară în activitatea de creditare în perioada care va urma. Astfel, românii vor putea accesa, într-un ritm susţinut şi la costuri rezonabile, credite pentru cumpărarea de locuinţe şi de bunuri de folosinţă îndelungată şi pentru dezvoltarea companiilor care generează creşterea numărului de locuri de muncă şi dezvoltarea economiei”, se precizează în comunicat.

Sursa: Financiarul.ro.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata