APIA: Noile motociclete şi mopede care vor fi omologate de la 1 ianuarie trebuie să îndeplinească norma de poluare Euro 5

0

Toate noile motociclete şi mopede care vor fi omologate începând din 1 ianuarie 2020 în scopul comercializării în Uniunea Europeană (UE) trebuie să îndeplinească noul standard de mediu Euro 5, care va înlocui norma de poluare actuală Euro 4, informează Asociaţia Constructorilor Europeni de Motocicluri (ACEM), într-un comunicat transmis luni de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Motocicletele enduro şi cele de trial, mopedele cu trei roţi concepute pentru scopuri utilitare şi cvadriciclurile uşoare sunt segmente de nişă care au primit o perioadă de tranziţie până la 1 ianuarie 2024 pentru implementarea standardului Euro 5.

O altă modificare este introducerea progresivă a unui al doilea nivel de diagnoză cu care motociclul este echipat din construcţie (OBD), care permite identificarea avansată şi semnalizarea defecţiunilor, precum şi defectarea sistemelor de control al emisiilor, precizează ACEM.

Secretarul general al Asociaţiei Constructorilor Europeni de Motocicluri, Antonio Perlot, a arătat că performanţele de mediu ale motocicletelor cu motorizare Euro 5 vor deveni similare cu cele ale automobilelor cu motorizare Euro 6.

„Din punct de vedere al ofertei, tehnologia vehiculelor a contribuit la îmbunătăţirea performanţei de mediu a motocicletelor. Membrii ACEM au investit foarte mult în cercetarea şi dezvoltarea produselor, făcând, astfel, posibil ca noile motocicluri sa fie conforme cu standardul Euro 5. Pentru aceasta, ele sunt echipate cu tehnologii precum catalizatori cu 3 căi cu control al senzorilor de oxigen, sisteme electronice complexe de gestionare a funcţionării motoarelor, sisteme avansate de injecţie de combustibil şi distribuţie variabilă. Drept urmare, performanţele de mediu ale motocicletelor Euro 5 vor fi echivalente cu cele ale maşinilor Euro 6. ACEM consideră că aceasta este în concordanţă cu viziunea recentului Acord Verde European de a avea un transport mai puţin poluant, în special în oraşe şi in plus, de a facilita participarea motociclurilor la sistemul de transport multimodal”, a precizat secretarul general al ACEM.

Sursa: Financiarul.ro.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata