Geely și GM se aventurează amândoi în competiția de camioane din China

0

Grupul Zhejiang Geely Holding, precum și compania chineză General Motors Co (GM.N) intenționează să-și lanseze primele lor modele de camionete, intensificând concurența într-un segment dominat de Great Wall Motor (601633.SS).

Geely și-a prezentat primul său model de camionetă săptămâna trecută la un eveniment al companiei publicat pe rețelele de socializare, în timp ce documentele oficiale arătau o societate mixtă de producători auto, inclusiv GM care solicită aprobarea pentru a-și construi primul său model de camionetă.

Companiile încearcă să intre pe piața de nișă, care încă reprezintă mai puțin de 2% din vânzările totale de vehicule din China, dar acest lucru a depășit performanța, deoarece guvernele locale ușurează restricțiile la intrarea lor în zonele urbane.

China a vândut aproximativ 251.000 de camionete în primele șapte luni ale anului 2020, potrivit Asociației Chinei a Producătorilor de Automobile (CAAM).

Aceasta a reprezentat o scădere de 1,4% față de aceeași perioadă a anului trecut, dar a fost mai modestă decât scăderea cu 12,7% a vânzărilor totale de vehicule din acea perioadă.

Documentele de pe site-ul Ministerului Industriei și Tehnologiei Informației din China au arătat o aventură-comună între GM, SAIC Motor (600104.SS), de stat și Guangxi Automobile Group, care solicită aprobarea guvernului pentru construirea primului său model de camionetă Zhengtu.

Între timp, Geely construiește o fabrică de vehicule care va avea o capacitate anuală de fabricație de 100.000 de vehicule, inclusiv camionete, în orașul estic Zibo din China, au arătat documentele de licitație pentru construcții de pe site-ul companiei.

Reprezentanții Geely și GM au refuzat orice alte comentarii.

Planurile vin pe măsură ce vânzările de camioane sunt în creștere, în comparație cu unii dintre colegii lor.

Great Wall Motor, cel mai mare producător de furgonete din China, a înregistrat o creștere a vânzărilor de furgonete cu 38% în primele șapte luni ale anului 2020 față de anul trecut datorită noilor sale modele din seria P.

Prin comparație, vânzările vehiculelor utilitare sportive și ale sedanelor au scăzut cu 11% și, respectiv, cu 22% în această perioadă.

Dar Cui Dongshu, secretar general la China Passenger Car Association (CPCA), nu se așteaptă la o creștere semnificativă a vânzărilor pe termen lung, chiar dacă restricțiile guvernamentale se vor ușura și mai mult.

„Există încă o lipsă a cererii de camionete de la clienții chinezi normali”, a spus el. „Sunt mai familiarizați cu SUV-urile și sedanele.”

Sursa: News24.ro.

Citește și