Reţeaua de magazine Profi a devenit partener al proiectului Monitorul Preţurilor derulat de Consiliul Concurenţei şi, ca urmare, preţurile produselor alimentare practicate de aceste unităţi sunt acum disponibile pe platforma www.monitorulpreturilor.info, potrivit unui comunicat al autorităţii de concurenţă, remis, marţi, AGERPRES.
La ora actuală, platforma online afişează preţurile produselor alimentarea practicate la nivelul întregii ţări de nouă lanţuri de magazine: Carrefour, Kaufland, Penny, Selgros, Mega Image, Lidl, Cora, Auchan şi Profi.
Aplicaţia Monitorul Preţurilor are două componente, legate de preţul produselor alimentare şi al carburanţilor.
Monitorul Preţurilor produselor alimentare, lansat la mijlocul lunii octombrie 2019, permite consumatorilor să identifice magazinele din zona în care se află, magazinele în care sunt disponibile produsele pe care doresc să le achiziţioneze, precum şi preţurile practicate de acestea.
Monitorul Preţurilor Carburanţilor a demarat la începutul lunii iulie 2019, permiţând consumatorilor să afle preţurile practicate de principalele reţele de distribuţie a carburanţilor auto, în funcţie de zonă, traseu sau de alte servicii oferite.
De la lansare şi până la începutul lunii decembrie, pe Monitorul Preţurilor produselor alimentare s-au înregistrat peste 130.000 de căutări. Cele mai căutate produse sunt: bananele, ceafa de porc fără os, făina, cotletul de porc, uleiul de floarea soarelui, zahărul, ouăle. Monitorul Preţurilor produselor alimentare a fost accesat cel mai des dimineaţa, între orele 8:00 şi 12:00, şi seara, în intervalul 19,00 – 21,00.
În ceea ce priveşte Monitorul Preţurilor Carburanţilor, s-au înregistrat aproximativ 3 milioane de căutări. Benzina standard conduce detaşat în topul căutărilor, reprezentând 32% din total, urmată de motorina standard cu 22%. De asemenea, 47.500 dintre căutări, adică 2% din total, au vizat staţiile de încărcare a maşinilor electrice.
Monitorul preţurilor poate fi accesat la nivelul întregii ţări de pe mobil, tabletă sau PC, şi afişează informaţii despre aproximativ 30.000 de produse comercializate în peste 1.700 de magazine. Aplicaţia pentru mobil poate fi descărcată din Google Play sau App Store, iar platforma web poate fi accesată la adresa www.monitorulpreturilor.info.
Aplicaţia este dezvoltată de compania Maguay, iar căutările şi consultarea aplicaţiei pot fi efectuate doar pe teritoriul ţării. Consiliul Concurenţei gestionează platforma, dar datele/informaţiile sunt încărcate în aplicaţie, la nivel naţional, de către companiile partenere.
Proiectul are o valoare totală de 1,4 milioane de lei fără TVA (305.880 euro) şi este finanţat integral de la bugetul de stat.
Iniţial, proiectul Monitorul Preţurilor a fost iniţiat sub formă de pilot de autoritatea de concurenţă în noiembrie 2016, fiind accesibil pentru Bucureşti şi Ilfov şi oferind preţurile pentru 128 de produse.
Sursa: Financiarul.ro.