Consiliul municipal din Seattle a adoptat marți un standard minim de plată pentru șoferi pentru companii precum Uber Technologies Inc UBER.N și Lyft Inc LYFT.O.
Conform ordonanței, începând cu luna ianuarie, șoferii vor câștiga acum cel puțin 16,39 dolari pe oră – salariul minim din Seattle pentru companiile cu peste 500 de angajați.
Legea din Seattle, modelată după o reglementare similară din New York City, urmărește să reducă timpul pe care șoferii îl petrec „stagnând” fără pasageri, plătind mai mult șoferilor în acele perioade.
Oficialii orașului susțin că acest lucru ar trebui să împiedice Uber și Lyft să suprasatureze piața pe cheltuiala șoferilor, dar companiile spun că le-ar obliga efectiv să blocheze accesul unor șoferi la aplicație.
Atât Uber, cât și Lyft au blocat șoferii ca răspuns la legea din New York.
„Planul orașului este profund defect și va distruge de fapt locuri de muncă pentru mii de oameni – până la 4.000 de șoferi doar pe Lyft – și va conduce companiile de rideshare din Seattle”, a spus Lyft într-un comunicat.
Uber nu a răspuns imediat la solicitarea de comentarii. Cercetătorii de la Universitatea din California, Berkeley și New York’s New School, care au analizat piața Seattle, folosind datele orașului și un sondaj pentru șoferi, au descoperit că șoferii au reținut doar aproximativ 9,70 USD pe oră, cu o treime din toți șoferii care lucrează mai mult de 32 ore pe săptămână.
Însă un studiu al datelor furnizate de Uber și Lyft a arătat că majoritatea lucrătorilor din Seattle sunt șoferi cu jumătate de normă ale căror câștiguri sunt aproximativ în concordanță cu mediana orașului, sfidând unele percepții despre șoferii care lucrează cu normă întreagă pentru o salarizare redusă.
Citeste continuarea Seattle aprobă rata minimă de plată pentru șoferii Uber și Lyft