Topul cumparaturilor online in Europa

0

Oficiul European de Statistică (Eurostat) a publicat datele cumparaturilor online. Deşi cumpărăturile online continuă să crească la nivelul UE, doar 22% dintre bulgari şi 23% dintre români au făcut achiziţii online în 2019, faţă de o medie de 60%.

În 2019, campionii achiziţiilor online din UE au fost locuitorii din Danemarca (84%), Suedia (82%), Olanda (81%), Germania (79%) şi Finlanda (73%).

La polul opus, cu cel mai redus procent, s-au situat Bulgaria (22%) şi România (23%). Totuşi, procentul românilor care fac cumpărături online a crescut constant, de la 2% în 2009 la 20% în 2018 şi 23% în 2019.

60% dintre persoanele cu vârste între 16 şi 74 de ani, la nivelul UE,  au făcut achiziţii online în 2019, faţă de 56% în 2018. Comparativ cu 2009, procentul celor care fac cumpărături online aproape s-a dublat, de la 32% la 60%. Cea mai mare creştere în ultimii zece ani s-a înregistrat în Estonia, unde procentul celor care fac cumpărături online a urcat cu 51 de puncte procentuale, de la 17% în 2009 la 68% în 2019.

Consumatorii din UE apreciază posibilitatea de a face cumpărături oricând, oriunde, pe fondul creşterii folosirii internetului şi a îmbunătăţirii standardelor de securitate, acces la o gamă largă de produse şi putând compara cu uşurinţă preţurile. În timpul actualei pandemii de coronavirus (Covid-19), în condiţiile în care magazinele sunt închise şi consumatorii sunt afectaţi de restricţii, comerţul electronic ar urma să crească şi mai mult, se arată în comunicatul Eurostat.

Procentul bărbaţilor care fac cumpărături online este uşor mai ridicat decât cel al femeilor, în perioada 2009 – 2019 dar si procentul celor care achiziţionează online a crescut mai mult în rândul femeilor, respectiv de la 29% în 2009 la 59% în 2019. În rândul bărbaţilor, majorarea a fost de la 35% în 2009 la 61% în 2019.

Sursa: Financiarul.ro.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata