Violeta Alexandru: Situaţia de la Inspecţia Muncii are aspect de prost management;înclin să cred că este mai mult
Situaţia de la Inspecţia Muncii şi Inspectoratul Teritorial de Muncă are aspect de prost management, însă înclin să cred că este mai mult, scrie vineri seara ministrul Muncii, Violeta Alexandru, pe pagina sa de Facebook.
Şeful de la Muncă arată, în context, că joi seara a primit o adresă de la Inspecţia Muncii în care a fost informată că instituţia nu mai are bani pentru salariile din noiembrie pentru că a plătit toate sumele rezultând din decizii ale instanţelor în litigii dintre angajaţi şi IM/ITMuri.
„Cum a ajuns Inspecţia Muncii fără bani în decembrie şi cum se ascunde şeful ei în loc să îşi asume răspunderea. Primesc aseară o adresă de la Inspecţia Muncii: nu mai are bani de salarii pentru salariile din noiembrie care trebuie plătite în această lună! A achitat toate sumele rezultând din decizii ale instanţelor în litigii dintre angajaţi şi IM/ITMuri. Dintr-o dată le-a achitat pe toate, inclusiv pe cele neplătite de peste doi ani. Semnat: inspector-Şef IM, Nicolae Bratu Dantes. Funcţionar”, scrie Violeta Alexandru.
Ministrul Muncii precizează, de asemenea, că ITM-urile au decis să dea salarii mai mici angajaţilor.
„Am prezentat situaţia creată Prim-Ministrului care mi-a cerut să găsesc soluţii. Când să prezint soluţia, aflu că ITM-urile au decis să dea salarii mai mici angajaţilor. Decizia le aparţine fiind ordonatori terţiari de credite. Şi răspunderea le aparţine”, subliniază sursa citată.
Aceasta susţine, totodată, că, la preluarea mandatului de ministru al Muncii, una dintre primele măsuri a fost să verifice dacă Ministerul şi instituţiile pe care le coordonează au resursele necesare până la finele anului, iar toţi reprezentanţii acestor instituţii au răspuns afirmativ.
„Una dintre primele măsuri după ce am ajuns în minister a fost să verific că ministerul şi instituţiile din coordonare, ANPIS, ANOFM, Inspecţia Muncii, Casa Naţională de Pensii Publice şi deconcentratele au resursele necesare până la sfârşitul anului. Da, a fost răspunsul. La rectificare am mai întrebat încă o dată şi, uşor – uşor mi s-a spus că era nevoie de bani în plus pentru pensii şi ajutoare sociale. Echipa guvernamentală a înţeles şi a fost de acord să se suplimenteze sumele din bugetul Ministerului Muncii, deşi toţi colegii aveau urgenţe şi nevoi. Ulterior au apărut noutăţi, între care bani pentru ajutoarele de încălzire cu lemne, sume care, în mod normal, se prevedeau, cu responsabilitate, în buget, de la începutul anului. Alte nevoi au fost generate de recuperarea termenelor de răspuns prin decizii de recalculare a pensiilor. Am solicitat fondurile necesare şi pentru acestea din Fondul de rezervă al Guvernului. Colegii din Cabinet m-au susţinut. Am întrebat atunci din nou, mai este vreo instituţie care a identificat nevoi suplimentare justificate şi care trebuie rezolvate până la sfârşitul anului? Nicio solicitare. Situaţia de la IM şi ITM are aspect de prost management. Înclin să cred că este mai mult”, scrie Violeta Alexandru.
Sursa: Financiarul.ro.